Salı, Temmuz 21

gel beri yar gel beri..

dün gece..
hiç tanımadıım bir berbere..
sırf sıra yok diye..
usulca sokuldum..
subay tıraşı dedim..



melankoli pompalayarak başlıyorum bu yazıya.. çünkü mahalle berberleri tanımlanamaz niteliklere haiz acaip insanlardır.. türk erkek toplumunun yapı taşıdır onlar.. mahalle gençlerinin gönüllü haydar dümen idir onlar.. her türlü gizli kapaklı bilgi yarım saat süren traş seansları sırasında ilmik ilmik işlenir genç dimağlara.. öle sıradan insanlar değillerdir asla.. kolleksiyon merakı vardır bi çoğunun.. tesbih olsun..vesikalık foto olsun.. illaki bişey bulur biriktirirler.. bizim mahallenin genç berberi murat mesela teknolociye ayak uydurarak empeüç kolleksiyonu yaparken.. yılların berberi hayri abi tesbih kolleksiyonu gibi bi klasiğe gönül adamış.. tabi bu yüzden bi sürü müşterisini kaybediyo ama habarı yok abimin..

kıskançlıkta kadınlardan aşağı kalmaz mesela berber kısmısı.. tüm müşteri pörtföyünün saçlarının uzamasını milimi milimine takip ederler.. hele bi başka berbere gidin.. amanın.. bi kapris.. bi trip.. hayatından bezdirir adamı.. selam vermez.. traşınıza bok atar.. ""eşaağa benzetmiş.." der.. rezil eder adamı milletin içinde.. ama bi sonraki traşta yine ona giderseniz muamele duble olur.. masajından buhar şeysine full artı full..

lakin bi husus var ki buradan 70 milyonun önünde dert yanıp berberlere seslenmek istiyorum.. bakın güzel abiler.. şu saç yıkama olayına bi çözüm bulun.. kafamı o lavabonun içine içine bastırmıyo musunuz.. tüylerim diken diken oluyo.. ben de kadın kuaförlerindeki gibi kafamı geriye yaslayabileceğim lavabolardan istiyorum.. kıllara kaplı bi lavaboyu seyrederek kafamın yıkanmasına daha fazla tahammülüm yok.. yeter ulen.. yeter.. adamı zora kadın berberine göndertmeyin.. bulun işte bi çare.. bi de bi zahmet biraz dikkat edin.. şeye yani.. nası desem.. sürttürmeyin değdirmeyin ulan işte.. memlekette namusumuzla bi traş olamıycaz mı.. ırz düşmanımısınız lan siz..

daldan dala atlıyorum gerçi ama bu konuda çok yaşanmışlığım var çook.. berberlerle diyaloglarımı da aktarayım tam olsun..

- hayri abi..
-- efem hocam..
- sen kime traş oluyosun..
-- noldu.. nerden çıktı..
- yok abi sen sektörün içindesin ya.. bilirsin.. sen kime gidiyosan ben de bundan sonra ona gideyim..
-- !?

- abi şimdi yanları böle kısadan uzuna alıyosun.. ense temiz.. kulakların üstünü fazla açma.. çanaklar çıkmasın ortaya.. bi de üstleri geçenkinden biraz daha kısa al.. ok..
-- o kadar biliyosan kendin yap bilader..
- vaay.. derse çalışılmış.. öpüyorum abi.. bir - bir..

-- jöle sürüyim mi..
- paket yap.. ben evde sürerim.. iki - bir

- eline sağlık abi.. daha iyi oldu di mi..
-- tabi hocam.. insana benzedin..
- !? iki - iki.. neyse hayırlı traşlar hayri abi..

ya sayın kari.. öle işte.. bu berberler öle sıkıldıkça gidilesi.. doyasıya eğlenilesi.. pek bi renkli yerler.. vesselam..

la yazıyı güzel yazıyorum da.. bu sonuç kısmını getiremiyoyorum.. bundan sonra zbank diye bitirivericem yazıları.. siz sağ ben selamet..

bitti.. hadi naşş..

7 yorum:

Euphy! dedi ki...

ahhaah:) çok güzel:)

yesari dedi ki...

iki paralık "erkek berberine gitsem daha iyi keserdi" bahanemiz vardı onuda 5 paralık ettin, alacağın olsunnnnn...

yesari dedi ki...

hahahahaha...mesai saatinin sonlarına doğru yorum yazmayacağım...bana hatırlat olur muuu...2 büyüktür 5...öğrennnnn...

fevkalade olağan dedi ki...

tamam hatırlatırım.. ama sen bunu mesai başlangıcı gibi bi daha hatırlat bana..

senin o cümleni şöle bi masaya yatırdım da.. çok karışık işler dönüyo orda.. iki paralık olan ne mesela.. erkek mi.. erkek berberi mi.. yoksa bu bahane mi.. onu çözemediğim için henüz iki beşten büyüktür kısmına geçemedim.. geçince baya bi gülücem yannız..

yesari dedi ki...

benim aklımı da karıştırdın...tebrik ederim...

sanırım şeydi iki paralık olan...neden kadın kuaförlerinin saçları perçem perçem tutup "bunu kim kesti" diye sorması...

Selamon dedi ki...

Lise dönemim üniversiteye girsem de saç uzatsam diye geçti, lisenin son sınıfından beri berber yüzü görmedim. Yani hani gördüm de, hiç saç tıraşına gitmedim. Arada bir sakal, arada bir yaz sıcaklarından bunalınca yıkatmaca. Tabii artık çoğu lavoba dar senin saç sığmaz diye yıkamıyor. O sebeple o kadın kuaförlerindeki aparattan bulunduran erkek kuaförlerine gitmişliğim, oralarda saç yıkatmışlığım var. İnan bana, lavobo bin kat daha rahat. Aldanma onların o masum görünüşüne, dünyanın en sikko icadı lan onlar.

fevkalade olağan dedi ki...

şurda ağız tadıyla bi olmayana ergi bile yaptırmıyosunuz bilader.. taam istemiyorum öle lavabo falan.. evde yıkıycam ben saçlarımı..