Perşembe, Temmuz 23

reçetesiz okunur..


bilgisayarını yeni açanlar için söylüyorum.. evvelden beri takip edenler için de 54 üncü kez tekrarlıyorum.. işbu biladeriniz yakında asker oluyo.. bu vesileylen tüm sözleri yusuftan ibaret olan ve ne tesadüftür ki adı da yusuf olan yusuf makamı bir şarkıyı dilime doladım.. nere gitsem söylüyorum.. etrafımdakilere allah sabırlıklar versin zira artık bundan ben bile sıkıldım fakat elimde değil.. dilimde..

bu arada yaklaşık 10 yıldır sahip olduğum bi sağlık sorunum vardı.. sağ ayağımın baş parmağını yukarı kaldıramıyorum.. esasen düşününce bir insan neden sağ ayağının baş parmağını yukarı kaldırmak ister ki.. diyebilirsiniz.. diyebilirsiniz dediysem hemen demeyin ulan.. izin değil o.. olasılık.. bu arada kendi kendime konuşmasam iyiydi ama odu bi kere.. al işte konu da dağıldı.. ne diyodum.. o baş parmak ağır ayakkabı giydiğimde sorun oluyo.. boşa adım atıyorum falan filan..

dedim askere gitmede şu arızayı bi belgelendireyim.. orda bot mot giydirirler.. bi de koştururlar.. yaraklara yan basma durumu olmasın.. önce baktım bi hastanenin internet şeysine.. onlayn randevu alınabiliyo.. pek bi hoşuma gitti.. zati bişeyi internetten yapabiliyo olmak o şeyi nazarımda çok cazip kılıyo.. misal pizza siparişi vermek.. bilet almak vs.. aldım randevumu gittim ortopedi kliniğine.. moderen zamanların doktorlarından akça pakça bi akkaşa derdimi anlattım.. derdim de işte bana bi kağat yaz ver.. askerde göstericem.. tabii olaraktan doktor bunu kabul etmedi.. ve o sinir bozucu süreci başlatan sihirli sözcüğü fısıldadı.. yok la fısıldamadı.. öle sihirli mihirli deyince fantastik bi ambiyans oldu.. cümle kontrolümden çıktı.. ve tabi konu yine dağıldı.. sihirli sözcük tetkik..

o dakka bu işten vazgeçmeyi düşündüm.. deneyimlerin bu işin hiç de öle kolay bitmeyeceğini söylüyodu ama bu raporu almazsam ilerde yaşayacağım zorluklarla raporu almak için yaşayacağım zorlukları şöle bi teraziye kodum.. tarttım ölçtüm biçtim.. devam diyoooor.. narasını da patlattıktan sonra emarcıya gittim..

şok.. emarcı ayağımın değil.. bacağımın değil.. belimin emarını çekti.. bi de bu süreçte hiçmihiç kapalı yer korkumun olmadığını farkettim.. valla öle serin serin pek bi iyi geldi.. nerdeyse uyuycaktım.. tabi aklımda neden belimin çekildiği gibi bi soru işareti olmasaydı.. sona dedim adam o kadar yıl okumuş etmiş.. vardır bi bildiği.. güvendim sığındım..

bi kaç gün sonra sonuçları götürünce o güvendiğim sığındığım akça pakça doktor beni yanıltmadı.. L3 ve L4 kod adlı omurlarım biraz fazla samimi olmuşlar.. gruptan kopup kendi başlarına bi takım alengirler çeviyolar.. tabi sinir sistemi de buna bozulduğu için kapris yapıyo.. sağ ayak baş parmağımı devreden çıkarıyo.. vaziyet bu.. dedim çok güzel.. hadi rapor ver.. bu kez o güvendiğim sığındığım akça pakça doktor vardı ya.. hah işte o ibine beni yanılttı.. dedi olmaz beyin sinir cerrahisine gidiceksin.. tabi cerrahi lafını duyunca benim bi kanım çekildi.. bi tırstım.. dedim doktor ben iyileşmek istemiyorum.. rapor istiyorum.. dedi olmaz seni sevkettim bile.. dedim teşekkür ederim.. bakın burda ne kadar sinirlensek de kibar olmalıyız mesajı veriyorum.. alın onu taam mı..

derken derken geldik bu güne.. sağ ayak baş parmağımla başlayan.. belimle devam eden süreç beyin cerrahisiyle sonuçlanınca türk doktorlarına emanet edilmenin kıvançını bi kez daha yaşadım.. bişey ima etmiyorum lan.. cümle öle çıktı.. yazı uzadığı için sıkıldım değiştirmeye elim varmıyo.. beyin cerrahı olan ve boş zamanlarında küçük ve orta ölçekte dağlar yarattığını sandığım götü kalkık arkadaş her hali ve tavrıyla bi an önce git başımdan dercesine maruzatımı dinledi.. tetkiklerin sonuçlarına baktı.. dedi ki.. ameliyat olmak ister misin.. bu nası bi soru lan.. çay söyliyim çay içer misin rahatlığında soruyo bi de.. ne diyim ki ben.. saol bilader oldum da geldim mi diyim.. dedim istemem.. dedi zaten pek bi gençsin.. evet evet böle dedi.. gözden çıkaramadı beni sağolsun.. on yıl sonra falan gitsem direk biçer.. neyse uzattım.. sonunda istediğim raporu yazdı..

bu kadar ceremenin sonunda istediğimi elde etmiş olmanın hazzıyla coşa koşa bahçeye çıktım.. bi sigara yaktım.. raporuma bi daha baktım.. laaann.. lan.. üstünde reçete yazan bi kağıt parçasına çiziktirmiş bişeyler.. falanca kişi arızalıdır.. ağır spor yaparsa hepten bozulur falan filan.. hay dedim sikeyim ben böle işi.. bunu farkında olmadan sesli söylemişim.. bankta yanına oturduğum teyzem şakin k dan kaçarmış gibi olay mahallini terketti..

hayır bilader..insan bu kadar uğraşınca padişah fermanı gibi bi belge görmek istiyo.. reçete ne lan.. reçete ne.. götünüze koyim sizin türk doktorları.. atayı da siz öldürdünüz zati.. bakamadınız dağ gibi adama..

zbank..

31 yorum:

Selamon dedi ki...

O rapor askerden yırtmanı, hadi en olmadı spordan muaf olamanı sağlayacak mı sen onun bir haberini etsene bize...

fevkalade olağan dedi ki...

öncelikle.. tebrik ediyorum.. çok güzel bir soru.. soru soranı tebrik etmek de enteresan bi şey.. neden yapılır ki bu.. soru sorana yavşayıp onu kendi safına çekme çabası mı.. bu soruyla beni köşeye sıkıştırdığını sanıyosun ama yanılıyosun mesajı mı.. zaman kazanmak mı.. nedir gaye..

lafı bu kadar dolandırmamdan da anlayabileceğin gibi.. cevabını deli gibi merak etsem de.. ben de bilmiyorum.. bakıcaz.. görücez..

Sersang dedi ki...

Evet yazı zbank diye bitmiş ya,işte sözünün eri bir adam dedim. Bu davranışınızı takdir ediyor ve askerlik maceranızın sporsuz bitme olasılığını düşük gördüğümü "acı ama gerçek kıvamında" belirtiyorum. Zira kısa dönem erler, astsubayların elinde maymuna dönerler. Komiser olmasından mütevellit gazi olan bir arkadaş astsubay elinden zar ağlamıştı spor sebebiylen de binbaşı gelip kurtarmıştı.

fevkalade olağan dedi ki...

o haber fena oldu bak şindi.. yok canım.. onlar münferit olaylardır.. tabtabi kesin öyledir.. her neyse.. ben hamlemi yaptım.. sıra onlarda.. olursa hepimize olmazsa.. burası kafiyeli biticekti ama ahlaklılığım tuttu.. sen öle sizli bizli yazmışsın ya.. onun tesiri oldu sanırım..

winston wolf dedi ki...

şansını zorlamak, kader ağlarına sopasını sokmak, sonuna kadar mücadele etmek,gidişatı değiştirme azmi diye buna derim ben.
elal olsun be, [romanlar gibi]

yesari dedi ki...

ahh benim kara talihim...bu da arızalı çıktı iyi mi:((

fevkalade olağan dedi ki...

ah sevgili winston.. ne kadar da naziksiniz.. yannız o azim değil de.. daha çok göt korkusundan kaynaklanıyo.. bu da çok kaba oldu.. göt endişesi diyelim biz ona.. ehi..

adi satıcı yesari.. noğoldu o yesari erkekliği.. mezara kadar değil miydi.. ilk arızada hemen elden çıkardın.. yazıklar olsun.. yesari erkee olacağıma soğan erkee olsam daha iyiydi.. git şimdi.. yannız kalmak istiyorum..

yesari dedi ki...

dur orda bakalım...geri iade ediyoruz demedik...

arızalarıyla benimsin huleeeynnn...

ben bilgisayarımı bile bi tarafı çatladığında daha bi seviyorum...daha bi benimmiş gibi geliyor:)

o kadarr...

yesari dedi ki...

bu arada iyi hoş güzel ama o balıklarla oyalayamazsın bizi 5 ay...

fevkalade olağan dedi ki...

canım yea.. taam barıştık.. had gel hug yapalım.. patpatpat.. (bu bi sırta vurma efektiydi..)

sana bi tane balık veriyim mi.. hangisini istersin.. bak isimlerini söyliyim..

kırmızı olanın adı kırmızı..
kara olanın adı kara..
gri olanın adı gri..
açık mavi olanın adı açık mavi.. ama ben ona kısaca mavi diyorum..

hangisini istersin.. ama besliycen bak.. ölürse küsebilir.. duygusal hayvanlar çünkü.. hepsi balık burcu..

yesari dedi ki...

yükselenleri de alalım...balık bizi bozar...sonra sen gelmeden elimde kalır hepsi...

kısaca maviyi aliim ben...

fevkalade olağan dedi ki...

yükselenlerini de biliyolardı ama unutmuşlar.. unutkan hayvanlar çünkü.. hepsi balık hafızalı..

mavi senindir.. ona çok iyi bak lütfen..

yesari dedi ki...

yaaaa offf:((

ben o maviyi beslemeye çalışıyorum diğerleri yiyor...

bi de sürekli kim olduğumu hatırlatmak zorunda kalıyorum...çok saf bu yaa....

"yesariii bennn yesarii, fevki seni bana emanet ettiii" 3 sn be bunun hafızasııı...

fevkalade olağan dedi ki...

hiç sorma yeaa.. sen de bula bula en safını buldun.. salaklığından ölücek garibim.. otopsi raporuna "eblehliğinden ölmüştür" yazdırıp tarihe geçicek..

yesari dedi ki...

:)))

POSTACI dedi ki...

L3 sol, L4 sağ, başparmak da coystik. Sağ sol yaparak arayı açıyorsun, sorun morun kalmıyor.
Hiho niyeyse pek eğlendim.

Aaa balık..

fevkalade olağan dedi ki...

hastayla eğlenilmez.. hastaya geçmiş olsun denilinir.. mevya suyu kolonya falan getirilinir.. nası aile terbiyesi almışsınız anlamadım ki.. çok yazık..

POSTACI dedi ki...

Ah ben bana ne diyeyim ki! Bi zevzeklik ettim, olayın ciddiyetini anlayamadım, var gel affet çok pişmanım. Fikri'yi öldür Hamiyet'i öldürmesinler. Sana meyve suyu getirdim şeftali. Vişne de var.

fevkalade olağan dedi ki...

taam seninle de barıştık.. balık var.. balık ister misin.. biz burda adet edindik..böle küsüp barışıp birbirimize balık veriyoruz.. seç birini..

yesari dedi ki...

şii...

fevkalade olağan dedi ki...

efem yesu.. bana mı seslendin..

yesari dedi ki...

dünün mavi boncuğu bugünün mavi balığı mı olduu?

fevkalade olağan dedi ki...

olur mu.. mavi balık senindir.. senin kalacaktır.. benim derdim giderayak diğerlerine de birer bakıcı bulmak.. yokluğumda sefil olmasın balıcıklar.. ne yapıyor isem gözüm arkada kalmasın için yapıyorum.. anaç bi balina gibiyim..

yesari dedi ki...

tamam anlaşıldı...alıyorum hepsini...kaçtan veriyorsun kilosunuuu??

fevkalade olağan dedi ki...

ben anaçlık diyorum.. şefkat diyorum.. sen kilo hesabı evlatlık edinmekten bahsediyosun.. nalet üvey ana yesu.. sen üç gün sonra yavrucakları et ve balık kurmunun kapısına bırakır kaçarsın..

yesari dedi ki...

yanii, ben onları birbirlerinden ayırmayalım diye şeyetmiştim ama tabii yine sen bilirsin...senin sonuçta onlar...kime emanet etmek istersen ona emanet edersin...sustum...:((

fevkalade olağan dedi ki...

bunu birinin söylemesi gerekiyodu.. la onlar balık falan değil.. 001011101011 gibi bişeydir büyük ihtimalle.. ehi..

POSTACI dedi ki...

Siyah!

fevkalade olağan dedi ki...

güzel seçim.. hem zayıf gösterir..

POSTACI dedi ki...

Tüh bak karşıdan bir "Beyaaz!!" bekliyordum da, buna daha çok güldüm. kıps kıps

Kaptan Lalilo! dedi ki...

Geçmiş olsun labilom. Hayırlara vesile olsun işşalla.