Çarşamba, Temmuz 15

tembellik manifestosu..



oblomov biladerim olsun.. damat lafargue paşa hazretleri olsun.. hepsi de tembelliğin kitabını yazmış.. resmini çizmiş değerli arkadaşlarımız.. lakin bizim içimizden de birilerinin çıkıp iki çift laf etmesi.. tembelliğe farklı bakış açıları katması fena olmıycak.. işte o kişi ben oluyorum.. alın buyrun size gül gibi manifesto.. tembellik edip okumamazlık yapmayın he.. çok üşenenler iki üç taksitte okuyabilir.. aşşası kurtarmaz..


tembellik hayatı kolaylaştıran şahane bişeydir.. bilim ve teknik bu kadar ilerlediyse bunu tembellerin zekalarına ve enayilerin çalışmalarına borçludur.. tembel yaratıcıdır.. çalışmaksa yaratıcılığa ket vurur..

çalışmak sanıldığı gibi bir erdem değildir.. aksine insanlık onuruna ayıkırı bir eylemdir.. tembeller onurlu insanlardır.. hırs hayatı çekilmez kılar.. tembellik ve hırs asla bir arada olmaz.. bu yüzden tembel mutludur..

beklemek pasif de olsa non-stop bir eylemdir.. beklemek insanı yorar.. bu yüzden tembel beklentisizdir..

tembel yarının işini bugünden yapmaz.. hatta erteleyebildiği kadar erteler.. bilir ki şayet o işi yapmadan ölürse karlı çıkacaktır.. misal.. askere gitmek.. sonunda gideceğini bilmek ertelemeyi anlamsız kılmaz.. ya gitmeden önce ölürsem.. diye düşünür tembel.. ve gitmez..

tembel insan iktisat bilir.. emeğini boşa harcamaz.. misal bir sonraki gece yeniden yatacağı yatağı toplamak için yormaz bünyesini.. gömleği düğmelerini çözmeden çıkarır.. ama buruşmaması için azami özeni gösterir.. hülasa tembel ince hesapların insanıdır..

tembel vurdumduymazdır.. geniş insandır.. ufak tefek sorunları büyütmez.. görmezden gelir.. misal dağınıklık asla bir problem değildir.. aksine etrafa saçılmış eşyalar belli bir düzene göre dağılmışsa aranan şeyi bulmayı kolaylaştırır.. eşyaları derleyip toplarmak demek ihtiyaç duyulduğunda bulmayı geciktirmek demektir..

tembel kanaatkardır.. yetiyorsa artmasa da olur.. hatta artması dert olur.. kafa kurcalar.. plan yaptırır.. bu yüzden gereksizdir..

tembel için zaman önemlidir.. angaryalarla kaybedilen her dakika uyku gibi.. kalıbı devirip yatmak gibi güzel anlardan çalınmıştır..

tembel insan oturma fırsatı varken ayakta durmaz.. yatma fırsatı varken oturmaz.. araçla ulaşım fırsatı varken yürümez.. gitme zorunluluğu yoksa gitmez..

tembel için spor yapmak amaçsız bir eylemdir.. gidecek bir yeri ve acelesi olmayan bir insanın koşuyor olması tembelin anlayışının dışındadır.. gereksizdir.. topu bir delikten geçirmek gibi sikindirik amaçlar tembeli cezbetmez.. rekabet ve hırsın yüksek düzeyde olduğu spor dalları tembelin hırs ve beklenti sahibi olmasıyla sonuçlanabileceği için çok tehlikelidir.. asla yapılmamalı.. çok zor durumda kalınırsa izlemekle yetinilmelidir..

tembel hatalarını telafi etmek için çabalamaz.. unutulmasını bekler.. ancak beklemek telafi etmekten daha yorucu olduğunda asgari önlemlerle durumu geçiştirir.. her iki durum da can sıkıcı olduğu için tembel baştan dikkatli davranır ve hata yapmamaya özen gösterir.. zaten aksiyon öncesinde uzun bir düşünme aşaması yaşar.. bu da hata olasılığını minimize eder.. misal bu yazıyı yazarken dikkatli davranıp imla hatası yapmadıysam düzeltme gibi bi işten yırtmış olurum.. ha dikkatli davranmama rağmen bazı hatalar varsa önemsmemeyi denerim..

tembel aşık olmaz.. olsa da çok uzun sürmez.. sürse de illaki biter.. ve en güzeli tembel çabuk unutur.. biten bir ilişkiyi hatırlamak ve tekrar tekrar üzerinden geçmek tembeli yorar.. yorgunluk korkusu da unutmayı hızlandırır..

tembellik topyekün bir yaşam tarzıdır.. orda tembelim ama burda çalışırım gibi kaçamak mantığa bürümeler geçersizdir.. tembel yaşamın karşısna çıkardığı her şeye tembel gözüyle bakar ve yorumlar..

ve son olarak bilinmelidir ki tembellik sanıldığı kadar kolay bir iş değildir..

9 yorum:

Kaptan Lalilo! dedi ki...

Üşendikleri için yorum yazmayan insanlar var bu memlekette.

fevkalade olağan dedi ki...

tembellik nezdimde en makbul mazeret olduğundan ötürü kendilerine az biraz bozulsam da ses etmiyorum.. üşeniyorum diyin canımı yiyin..

POSTACI dedi ki...

Ben bi şunu anneme okutup geliyorum

banyosuyu dedi ki...

vallahi çok düşündüm yorum yapsam mı diye ki tembelliğin kitabını yazdığımdan kelli yukardaki çok aslında hiçe tekabül ediyor
ne yazcaktım ben ya

potatiumk dedi ki...

çıktısını alıp duvarıma asacağım nadide bir eser.

fevkalade olağan dedi ki...

postacı sen de sağlam tembelmişsin he.. yazıyı bile kendi okumuyo annesine okutuyo.. ehi..

banyosuyu.. ne yazmışsın sen yeaa..

potati.. beğenen yerlerin dert görmesin.. muaah..

Selamon dedi ki...

"Lan keşke ben yazsaydım" dediğim yazılar görünce önce bi yazana çok uyuz oluyorum, "sonra yanaklarından öpesim geliyor" hissiyle doluyorum. Print out edilip, fotokopi ile çoğaltılıp sağa sola dağıtılmalı da, yorucu işte be.

fevkalade olağan dedi ki...

"Lan keşke ben yazsaydım" dediğin başka bi konu varsa söle.. senden önce ben yazıyım. sen de çatla.. emi..
ehi bühü..

İnci Vardar dedi ki...

buraya yazmadan olmaz:
"üşeniyorum, öyleyse yarın."