Cumartesi, Ağustos 29

boktan bi mevzu.. II..


başlıktan da anlayabileceğiniz üzre ilk bölümü halkın teveccühünü kazanan boktan bi mevzu yazı dizisi devam ediyor hanım ve de bey efendiler.. sıçma rahatlığında yazan birisinin bu konuyu bu kadar sevmiş olması sizleri şaşırtmamıştır.. aslına bakarsanız bu yazıyı kendimi kendime ispatlamak gibi pek de ulvi olmayan bi maksada matuf olaraktan kılavyeye alıyorum.. nedir bu.. konu bok bile olsa okunmaya değer bişeyler yazabilir miyim.. bakalım görelim..

evvela.. insan organizmasının etrafında taze güzel görünen ve misler gibi kokan lezzetli rengarenk ne kadar zerzevat varsa tüketip tek renk ve iğrençlikle eşdeğer bir çıktıya dönüştürmesinden yola çıkarak bi dünya analoji yapılabilir.. ordan tüketimin boktanlığına dem vurup grimsi tablolarla felsefe yapılabilir mesela.. ama ben bunu yapmamayı tercih edicem.. hadi iyisiniz.. sizi çoluk çocuğunuza bağışladım..

akabinde.. bulunduğumuz coğrafyanın kibarlık budalası insancıkları sittin sene kadar bi süre bok demekten imtina etmişler.. akıllarınca lügat perendeleriyle maynum olmak pahasına bunun yerine ikame edebilecek başkaca ifadeler kullanmayı tercih etmişler.. atalarımızdır saygı duyarız.. lakin yedikleri bu haltı da görmezden gelecek kadar değil.. misal.. sen tut esasen "su-el" anlamına gelen ve dini bi terim olarak kullaılan "ab-dest" kelimesini bok ya da sidik yerine kullan.. evvelce umumi helalarda gördüğünüz "küçük abdest 50 büyük abdest 100" levhalarını hatırlarsanız mevzu biraz daha aydınlığa kavuşmuş olur.. peki merak ediyo muyuz bu kullanım nasıl olmuş da olmuş.. dilceğizimize yerleşmiş.. ben sizin yerinize de merak ettim.. ve araştırmadım.. zira gerek yoktu.. meğersem biliyormuşum..

şöyle ki.. terbiye timsali eski insanlar vaktiyle sıçmak ve ya işemek yerine "abdest bozmak" deyimini kullanırmış.. paşalar sürekli abdestli olaraktan dolaştıkları için çişleri geldiğinde "mirim ben bir küçük abdest bozayım müsadenizle.." diyolarmışmış.. gel zaman git zaman bozmak kısmı atılmış amma ve lakin "küçük abdest" baki kalmış.. küçüğü olur da büyüğü kusur mu kalır.. o da var doğal olarak.. şimdi tam burda bunu yazarken aklıma gelen bi soru var ki sormazsam çatlarım.. acaba o dönemlerde "sevişmek" yerine "gusül abdest bozmak" gibi bi deyim de türetilmiş miydi.. ya da bu yollu bi küfür mevcut muydu.. "gusül abdestini bozdumun evladı" gibi.. bu sorunun cevabını antropolog biladerlerimize bırakıp pek mühüm olan mevzumuza devam edelim..

ilk mektep yıllarındayız.. küfür ve argo alemine ilk adımlarımı atmak üzreyim.. bu deneyimi yaşarken kullandığımız sözcük neydi.. tabi ki bok.. zira o yıllarda leyleklerin bebek kargosuyla iştigal ettikleri yalanına olan bağlılığımdan ötürü sikmeli sokmalı mevzulara henüz gözümü açmamışım.. benim için bir insana söylenebilecek en ağır söz boktur.. ötesi yoktur.. yılları..
tabi böyle düşünen bir tek ben değilim.. beyaz kurdeleleylen bağlanmış örgülü saçlarını savuttura savuttura öğretmene doğru seyirten ve "örtmenim cayit çok ayıp bişey söledi ama söleyemem.." diyen şimdinin feysbuk müdavimi emel de benimle aynı görüşte.. bi tek o olsa yine iyi.. asıl mesleği işkence sanatları olan ve ihtisasını tebeşir kullanarak kulak ezme tekniği üzerine yapmış çok sevgili öğretmenim canım benim nermin örtmen de emelle aynı fikirde.. bu anıyı yazıya dökünce farkettim ki konu seçimimde bi takım psikanalatik etmenlerin bi hayli rolü olmuş.. yıllardır içime atmışım lan resmen.. patlaması bu güne nasipmiş..

bu boktan mevzuyu bi araştırmanın ilk adımıyla nihayete erdirmek istiyorum.. bu nasıl söylenir hiç bilemediğim için bodoslamadan dalıyorum.. lan var ya.. benim sigara içerken sıçmaklığım geliyo.. böle her sigara içtiğimde değil ama.. ee.. nasıl diyim.. yani geleceği varsa bu sigara içerken oluyo.. şayet bu durumu benden başka deneyimleyen birileri varsa buradan olmasa bile e posta şeysimden yazabilirlerse müteşekkir olucam.. kim bilir.. belki de bbc belgesellerine konu olabilecek öneme haiz bir gerçekliğin eşiğinden adım atmak üzreyiz.. bak bunu okurken gülüyosanız çok ayıp ediyosunuz.. nedir yani olamaz mı.. arşimet de hamamda kese atarken bulmadı ampulü.. gavur yapınca oluyo da biz yapınca mı olmıycak.. he bi de.. türkiyede "akrepler" diye bi müzük grubu olsa çok banal buluruz.. ne o öle ilkokul çetesi gibi diye dalga geçeriz.. "scorpions" olunca herkes ağzı açık ayran budalası oluveriyo.. ilginç şeyler bunlar..

ennihayet.. ilk baştaki soruyu cevaplamanın vakti geldi.. konu bok olunca sadece sıçılıyomuş bilader..


devam edicek..


14 yorum:

Enteldantel! dedi ki...

"Devam edicek" kısmını görünce bağırsağımdan vurulmuşa döndüm.

fevkalade olağan dedi ki...

dünya var olduğu.. hayat devam ettiği sürece insanlar sıçmaya devam edicek bilom.. bununla yaşamayı öğrenmeliyiz..

Enteldantel! dedi ki...

Bağırsak da ne biçim organ adı lan. Ciğer öyle değil mesela. O münasip. Ona itirazım yok. Bi de bu kelimelere niye böyle takıldığımı bi sor bak nasıl ben de bilmiyorum, bi sor bi sor çekinme.

Dalak mesela. Susayım.

fevkalade olağan dedi ki...

ne çekinicem.. sorsam sorarım.. ama gerek yok çünki aynı haltı ben de yiyorum.. misal oniki parmak bağarsağa diye bişey uydurmuşlar.. ordaki o on iki parmağın makul bi izahının olduğunu hiç sanmıyorum.. belki mitolojik bi öyküsü vardır.. yoksa da gerekirse ben yazarım.. ya da sen yazarsın.. bu hususlarda kaptan larus a başvurmak en iyisi..

Enteldantel! dedi ki...

Kaptan Larousse tekamülünü tamamladı bilom. Araştırmacı ruhumu yitirdim artık. Ama bağırsaklarım düzenli çalışıyor çok şükür. Bereketli günümdeysem 12 parmak boyunda sıçışlar bile söz konusu.

Bu yorumdan sonra kişisel okur sayımda azalma olursa şaşmam, yeridir zamanıdır.

fevkalade olağan dedi ki...

hani nazi kamplarında "çalışmak özgürleştirir" diye bi yazı varmış ya.. benim kendi evrensel düşünceme göre o yazının aynısından bağırsaklarda da olmalı.. çok daha anlamlı bi mesaj olur..

ne ben olabildim ne de başkası dedi ki...

sigara yakıp tuvalete gitmek mevzusuna gelirsek kendim de dahil olmak üzere bunu yapan birsürü kişi tanıyorum.
neym iş sigara tuvalete çıkartır, sıçtırtır:D

fevkalade olağan dedi ki...

biliyodum.. evrende yannız olmadığımı biliyodu.. teşekkürler neben..

Sersang dedi ki...

tuvalette sıçışın en zevkli halidir dumana bulanmışı... asla yalnız olmadın, değilsin :)

POSTACI dedi ki...

Günün ilk sigarası, evet, katılıyorum ben de.

efsa dedi ki...

Yalnız değilsin katiyyennn.

kaba şimşek dedi ki...

bahçelerde bağırsak
barım barım bağırsak
cin biber iyisin hoşsun da
çıkarken yakmasak? :/

hişt boku yalelelli yar ninaninanom
hişt boku yalelelli yar ninaninanom

aşık hemoroid

aa bak ne güzel yorum dedi ki...

bende "sıçış sonrası keyif sigarası" yakan var mıdır? işte bunu merak ediyorum..

fevkalade olağan dedi ki...

bence varsa da söylemez.. ipnelik çağrışımı olan bişey..