Cumartesi, Ağustos 22

hiç yoktan iyi midir..


varoluş üzerine pekçok bişeyler söyleyenler var.. şimdi hakkını yemek olmaz.. yokoluş da bi o kadar enteresan bi mevzu.. daha bissürü hususu olduğu gibi yok olmayı da aklım almıyo.. bi prova yapayım diyorum.. kendimi hiç bi şeyin olmadığına inandırmaya çalışıyorum.. gözlerimi sımsıkı kapatıyorum.. ışık yok.. kulaklarımı kapatıyorum.. ses yok.. nefesimi tutuyorum.. hareket yok.. boşlukta olduğumu düşünüyorum.. üzerinde olduğum yatak yok.. sonra hiç bişey düşünmemeye çalışıyorum.. ben yokum.. ben yokum.. ben yokum.. bin kere aynı telkini versem de varım ulan işte.. buz gibi varım.. bi an bile yok olduğumu hissetsem yeticek aslında.. ama yok.. olmuyor.. ne etsem şarterlerimin tamamını kapatamıyorum.. yok olmayı arzuladığım ölçüde var oluğumu hissediyorum..

belki de seçtiğim yöntem yannış.. yok olmak için alışmak yolunu seçmeliyim.. misal.. koluma minik bi sinek bile konsa orda bişeyin var olduğunu hissedebiliyorum.. ama sürekli tenimle temas halinde olan giysilerimi hissetmiyorum.. bi misal daha.. her evin olduğu gibi içinde bulunduğum evin de kendine has bi kokusu var.. içerde geçirdiğim saatler sonunda o koku artık benim için yok.. ya da ta içimde paldır küldür atan kalbimin ritmini farketmem için özel bi dikkat sarfetmem gerekiyo.. dikkat etmesem o da yok.. daha bi dünya misal..

sonuç.. tam anlamıyla yok olabilmek için olan ve olabilecek olan tüm uyaranlara alışmış olmak gerekiyor.. olası mı.. bilemiyorum..

yok olmak derin bi mevzu.. alın size bi toğori daha.. bi takım akıl hastalıkları var.. gerçek ve gerçek olmayan arasındaki çizgi kayboluyor.. aynı şeyi hipnoz ile de yapıyolar.. ama tabi o geçici.. bunun ömür boyu sürenini düşünün.. hayal arkadaşı veya çoklu kişilikler gibi.. bununla ilgili bin tane filim kitap falan var.. şimdi bomba geliyor.. ya ben yoksam.. gerçekte var olan başka birinin hayalinde ürettiği hayali bir kişiliksem.. var olduğum tek yer o hastalıklı aklın bi köşesiyse.. ve orada hapsolduğum için bu durumun farkına varmam imkansızsa.. ya sen de yoksan.. öyle ya.. ikinci tekil kişinin varlığı birinci tekil kişiye şartlı.. ben yoksam sen hayli hayli yoksun.. o da yok.. onlar da yok.. her birimiz o hasta aklın iç içe geçmiş birer üretimiyiz..

çok saçma değil mi.. evet bunu ispatlamamın asla imkanı yok.. ama bi dakka.. bunun tersini ispatlayabilmemin de aynı şekilde bi yolu yöntemi yok.. bu da yok olmaya dair bir varsayım olarak kalsın.. matriksin aynısının biraz değişiğinin tıpkısı bi durum.. geçtik.. bitti mi.. hayır.. yokluk ve varlık daha çok su götürür..

dekart biladerim hiç alınmasın gücenmesin ama düşününce varolunmuyo bilader.. tamam kısmen olunuyodur ama o varlıktan bi tek düşünenin kendisi haberdar olunca mevzu biraz askıntıda kalıyo.. benim hiç olmadı ama yukarda da bahsettim.. hayali arkadaşı olan insanlar var.. bir başkasının varlığını test edip onaylamadığı bişey varsa bile yok sayılabiliyo bu materyalist dünyada.. yanisi ben bi kenara oturup arpacı kumrusu gibi akşamdan sabaha düşünsem kendime kadar varım.. sana ona buna ötekine berikine yokum..

hal bu iken.. beşeri yaşantının içinde varlığımızı hisset-tir-mek için diğer insanların düşüncelerinde bi takım dalgalanmalar oluşturmaya gerek duyuyoruz.. meğer ki otobüste yanımıza oturan yeşil gözlü esmer tenli dasdaş hatuna "yolculuk nereye bilader.." diyosak.. işyerindeki arkadaşımıza dünleyin izlediğiniz filimden bahsediyosak.. evde sıkılıp büzüldüğümüz bi vakit telefona sarılıp birilerine salça oluyosak.. işte tüm bunlar demincek dillendirdiğim ihtiyacın bir tezahürüdür.. varlığımıza şahit yazdırma telaşıdır.. dırdirturtür.. itiraz istemem..

heppirlikte mutlu sona yaklaştığımız şu kutlu dakikalarda mevzunun sanal boyutunu ele alacağız.. ele almak gene iyi aslında.. bunu konuşarak aktarıyo olsaydım ağza alıcaktım.. hiç öle random random gülmeyin biladerlerim.. siz de kulağınıza alacaktınız götelekler.. bu engel olamadığım espiriyi de yaptığıma göre mevzuya dönüyoruz.. dedik ki sanal.. şimdi ben burda bunları yazmıyo olsam.. ki nadir de olsa yazmadığım zamanlar oldu.. olur.. neden olmasın.. o dönemlerde siz sanal bebeklerim için aslında yok-t-um.. farkettim ki kendim için de durum farklı değil.. yok olmak güzel bişey olmadığından kelli harala gürele yazıyorum.. başkalarının yazdıklarını okuyorum.. okuduğumu belli ediyorum.. siz de aynısını yapıyosunuz.. hülasası hebbirlik olup sanal varlığımızın karşılıklı yalancı şahitliğine soyunuyoruz.. alış veriş olduğu sürece bozacı da şıracıda halinden memnun..

şimdiye kadar aynı şeyleri çorba edip tekrar tekrar yazmış olmamdan da anlayacağınız gibi aslında düşündüklerimi tam olarak anlatamıyorum.. ne etsem mevzuyu şu aşşadaki finale bağlayamıyorum..

bu yazıyı bitirip gönderdiğimde aç kurtların önüne bi parça et atmakla muadil bi duyguyu yaşayacağım.. garip olansa hemen akabinde ete saldıran kurtlardan biri de ben olucam.. böyle neşınıl ciyogrefik bi ambiyansta var olduğumu hissedicem.. sonrası da işte varlık ve yokluk arasındaki çizgide sek sek oynamak.. bir varmışım bir yokmuşum.. karışık karışık işler..

not.. tepedeki resme boşuna bakmayın.. orda bi bok yok..

13 yorum:

littleiv dedi ki...

ben de niye siyah orası diyorum. ben de mi açılmadı dedim.

ayrıca götelek değilim.

dasşlkdlasdkkd

Doktor Ceykıl dedi ki...

enteresan. felsefe yapmayı değil de okumayı seviyomuşum ben.

not:resme tav oldum.

yesari dedi ki...

ete kime üşüşmüyor anlaşılan...biri ilk üşüşsün istiyorlar , halbuki hepsi aççç...

sen çok mu matrixx izledin....ya da burhan karakteri... yoğuum ben yoğuuumm...hepimiz varız bal gibi...bi git işineee...

asıl düşünülmesi gereken nerede varolduğumuz...işte orası biraz çetrefilli...

resme bayıldım...ama orda siyah "var"...

polly dedi ki...

bence sen bi tatile çık hacım.. ağır gelmiş sana hayat.. çiçek devrilmesi olur, komşu ilgisi olur..
sakin kafayla hepsinin üstesinden gelirsin bence..
sevgiler bi de..

Ebru dedi ki...

Varlığını kanıtlamak için yazıyorsun ama yine de herkes tarafından farkedilmiyorsun.Bazıları için varsın da diğerleri için niye yok sayılıyorsun?

Ayrıca yokluk da, bir varlıktır.


Ebru

devenin_bale_papucu dedi ki...

yazı uzun yazı anlaşılır yazı güzel...
yorumlar güzel yorumlar enteresan yorumlar hoş...
Kimin için varım kimin için yoğum kimin umrumda..Önemli olan nerden(!) geldin neden burdasın nasıl gideceksin...bunların cevabını bulalım ki sonra varmıydın yokmuydum metrix oyarız..sağlıcakla var var kalın...

Doruk dedi ki...

çok vardan kötüdür?..

fevkalade olağan dedi ki...

pehheyt.. aslanlarım benim be.. yani en az iki kere tutarsızlığa düştüğüm şu yazımı da okudunuz ya.. yüzüme de vurmadınız ya.. sizi nası seviyorum nası seviyorum anlatamam.. sanal bebişlerim benim.. ehi..

NoktasizvirguL dedi ki...

"ikinci tekil kişinin varlığı birinci tekil kişiye şartlı" ===> çok beğendim.

"Benim bu konudaki düşüncem, ben kendime yetecek kadar varım. Lütfen varlığımdan istifade kendinizi var etmeye çalışmayın."dır.

jewel dedi ki...

şindi, rahat ve rüyasız bi uyku halinin yok olmaya eşdeğer olduğunu düşünürsek; muhtemelen belirsiz periyodlarda arzuladığın kıvamda yok olabildiğin sonucuna varabiliriz.

ayrıca yazmadığın zamanlarda biz sanal bebeklerin için olmadığını düşünmen ilginç. şahsım adına söylemek gerekirse -e heralde öyle olacağıdı- reel olarak olayın içinde bulunduğum durumlara kıyasla, görmediğim ama okuduğum şeylerden daha sık hatıra biriktirir ve hatırlarım. misal servisle eve giderken, senin yazdığın bi şey gelir aklıma gülerim, profilindeki earl gelir gözüme.. ne biliym eskiden balıklar vardı sağda, tıklayınca yeme geliyolardı filan der bi şekilde varlığını ıspatlarım yani.illa ki o aralar yazıyo olman gerekmez. bi ara yamzışsan varmışsındır. ( iç sesini tahayyül ediyorum: "tamam ayşe anlıyorum ben seni,bıdı bıdı bi sus artık yeterince devrelerini yaktın, insan içine çıkabilecek hal bırak kendinde" :))
öyle yani..

fevkalade olağan dedi ki...

aslında bunun cevabı da yazıda var..

ya ben yoksam.. gerçekte var olan başka birinin hayalinde ürettiği hayali bir kişiliksem.. var olduğum tek yer o hastalıklı aklın bi köşesiyse.. ve orada hapsolduğum için bu durumun farkına varmam imkansızsa.. ya sen de yoksan.. öyle ya.. ikinci tekil kişinin varlığı birinci tekil kişiye şartlı.. ben yoksam sen hayli hayli yoksun.. o da yok.. onlar da yok.. her birimiz o hasta aklın iç içe geçmiş birer üretimiyiz..

ama okuyan kim.. :))
şaka la şaka.. tamam okuyomuşsun.. balıkları bile hatırladığına göre.. ikna oldum.. taam..

jewel dedi ki...

farkettim ben de o silsileyi de, işte kendim de o memleketten olduğumdan sitem ettim öyle. :)

ayrıca harbiden ya.. o dediğin olsa ne fena olurdu.. (yazar burada inançlı bi insan olduğunu vurguluyor) külliyen imajinasyon bi hayatı, gerçekmiş gibi yaşamak fikri. ürpertinç bi'şey. (hoş herkesi öyle sandığın için ürpertinç bi şey de yok gibi, ama var gibi de - ehaha döndük mü en başa:) ironik oldu gerçi. sanki gerçekmişiz de.. teallam. bu arada böyle böyle önce ateist sonra anarşist olurum ben kesin. (töbe yareppim, subaneke dinimz amin)

fevkalade olağan dedi ki...

inançlı olmasına ben de inançlıyım da.. arada böyle karıncalanmalar olmuyo değil.. hem bazılarına göre bunlar günah değil bilakis tefekkür kontenjanından sevap bile olabiliomuş.. merak ettiğim çok şey var.. ölsek de öğrensek yea..