Pazar, Ağustos 2

onlar basamağı..

onlar basamağındaki sıfır..
güneş o sırada dünyanın diğer yüzünü aydınlatmakla meşguldü.. hava soğuktu.. memleket şartları çetindi.. elektrikler kesikti.. jeneratör bozuktu.. ben de doğamadım.. beni çıkarmak için annemi kestiler.. herkes karanlık için elektirik idaresine.. hastane yönetimine.. hükümete çok kızdı.. kimse beni suçlamadı.. henüz hiç aşık olmamış.. yalan söylememiş.. kalp kırmamış.. ihanet etmemiş.. kavgaya karışmamış.. düşman edinmemiş.. küfretmemiş.. tek bir sigara bile içmemiştim.. sabıka kaydım tertemizdi.. kimse beni suçlamadı.. kimse güneşi de suçlamadı.. henüz ozon delinmemiş.. bu yüzden kanser olan.. ölen olmamıştı.. insanların gözünde güneş de tertemizdi.. varlıklı sayılırdım.. kesik de olsa bir annem.. yaşlanmaya başlayan bir babam.. şaşkın bir abim.. bana bakma planları yapan iki ablam.. karbeyaz bir kundağım vardı..

onlar basamağındaki bir..
siyah önlük giydim.. hayatımın geri kalanında okula gitmekle lanetleneceğimi bilmeden coşa koşa okula gittim.. çok sevdim.. çabuk bıktım.. okuldan kaçtım.. iki hafta sonra ancak yakalandım.. küfür ettim.. kavga ettim.. dayak yedim.. yine ettim.. kibrit kutusundan bozma kartlarla kumar oynadım.. çok kaybettim.. ilk sigaramı içtim.. kolay bıraktım.. ilk kez aşık oldum.. belli bile etmedim.. pek üzülmedim.. hiç üzmedim.. beni pek sevmediğini düşündüğüm bir babam.. herkesin annesinden daha yaşlı bi annem.. şaşkın bi abim.. biri bir yıl sonra ölecek iki ablam.. bi mahalle dolusu arkadaşım.. babamın yanında çalışıp biriktirdiğim haftalıklarımla aldığım kontra frenli süt beyaz bir bisikletim.. yaşıtım kuzenimle bitmek bilmeyen bir rekabetim.. derenin üzerindeki köprüden suya atlamak gibi sıradan hayallerim vardı..

onlar basamağındaki iki..
bir karar verdim.. bir okul seçim.. bir daha ne zaman döneceğimi bilmeden ailemden ayrıldım.. yeni bir şehirde.. yeni bir evde.. yeni bir okulda.. yeni insanlar arasında.. yeni bir ben oldum.. ilk kez aşık oldum.. o beni pek sevmedi.. başka bi kız da beni epeyi sevdi.. ben onun beni sevmesini sevdim.. bir yaklaşık sonuçlarla yetindim.. çok güldürdüm.. o kadar çok gülmedim.. sonra güldürmekten de vazgeçtim.. bir örgüte girdim.. bir ideolojiyi benimsedim.. sonra çok eleştirdim.. ideoloji beni pek sevmedi.. sonra ben de ondan soğudum.. dostça ayrıldık.. yeniden sigaraya başladım.. nasıl olsa en fazla on yıl sonra bırakacaktım.. daha okul bitmeden bir meslek edindim.. para kazandım.. para kazanmak hoşuma gitti.. daha çok çalıştım.. herkes gibi mezun olup çalışmaya başlayacağım gün çoktan çalışmaktan sıkılacaktım.. kır sakallı bir babam.. ondan uzakta yaşadığım şehirde gerçekleşen her kötü olayın benim başıma geldiğini düşünen bir annem.. şaşkın bir abim.. herkesten gizli evlilik planları yapan bir ablam.. okul bittikten sonra bir daha hiç görmeyeceğim ama zaman zaman hep hatırlayacağım bir sevgilim.. farklı annelerden doğan öz kardeşler olduğumuzu düşündüğüm iki ev arkadaşım.. hayata ve geleceğe dair iddialı planlarım.. istediğim her şeyi yapabileceğime dair safça bi inancım.. önüme açtığım bembeyaz bir sayfam vardı..

onlar basamağındaki üç..
okumak için geldiğim şehirde kaldım.. fazla düşünmedim.. kalabalığa uydum.. her gün yakasının kirlenmesinden şikayetçi bir beyaz yakalı oldum.. üç kuruş karşılığında sabah uykumu satıyor olmaktan utandım.. işimden nefret ettim.. tembelliğe methiyeler yazdım.. yıllarca bir kadını aradım.. bazen buldum sandım.. yanıldığımı çabuk anladım.. aramaktan yoruldum.. onun beni bulmasını beklemeye başladım.. beklemekten sıkıldım.. yeniden arayacak gücü kendimde bulamadım.. yannızlığa methiyeler yazdım.. ben hiç aşık olmadım.. sigarayı bırakmayı denedim.. bırakamadım.. yeni bağımlılıklar edindim.. onlardan da nefret ettim.. bi kaç iş değiştirdim.. bi kaç ev değiştirdim.. bi kaç arkadaş çevresinden geçtim.. çoğunu unuttum.. sıradanlıktan kurtulmak için çabalamak sıradan bir uğraş halini aldı.. ondan da vazgeçtim.. ailemle yıllar sonra yeniden buluştum.. çok hoşuma gitti.. çok çabuk sıkıldım.. yannızlığımı özledim.. kaçma planları yapmaya başladım.. cesaret edemedim.. beni diğer kardeşlerimden daha çok sevdiğini sandığım bir babam.. minicik bir annem.. şaşkın bir abim.. iki çocuk annesi bir ablam.. birkaç arkadaşım.. pek kimsenin itibar etmediği bir felsefem.. bitmeyen bir öğrenciliğim.. çoğunluğu vefa olmak üzere bir dünya borcum.. bi kaç düzine kadar beyaz saçım.. hayata ve getireceklerine karşı salladığım düz beyaz bir bayrağım var..

46 yorum:

banyosuyu dedi ki...

:)

fevkalade olağan dedi ki...

niye güldün ki şimdi sen.. hayır açıkta bişey de yok..

POSTACI dedi ki...

tek dayanağım da gitti. "büyüyünce geçer" de yalan yani?

faingel dedi ki...

onlar basamaginda ki ikiye yeni girmisken, onu da cabuk kaybettik o zaman...
zevkle okudum,mutlu olun,hosca kalin.

munsal dedi ki...

kanımca onlar asamağındaki 4 çok önemli oluyor bu noktadan sonra artık,ki umarım güzel devam edecek, beyaz bayrak sallamak için erken daha

devenin_bale_papucu dedi ki...

yazıdan çıkardığımız sonuç şu''sen çabuk sıkılan birisin'' anlamış mıyım:)) hem sabit hem de sıkılmadan kalacağın bi hayat çıksın karşına ne diyelim :))gönlündeki hyrlı şeyleri yaşa...

banyosuyu dedi ki...

var var açıkta çok şey var
ben gördüm
ben herşeyi gören ve bilenim

polly dedi ki...

çok güsel!

fevkalade olağan dedi ki...

herkeslere çok teşekkürler..

Enteldantel! dedi ki...

Sonu düz beyaz bayrağa varmasaydı iyiydi ya.. Varıyor işte..

fevkalade olağan dedi ki...

lalim.. bugün şu meşşur ve itibarsız toğorilerime bi yenisini ekledim..
çaresiz olmak süper bişey..
valla bak.. şimdi bi sorunun çözümünün olduğunu düşündüğün sürece çözmek için debelenip duruyosun.. bisürü fikir yürütme öngörme tedbir taktik.. halbukü çaresiz olduğunu farketmenle bi ışık beliriyo.. diyosun ki olay benim kontrolümden çıkmıştır.. ötesi hakında yapabileceğim bişey yok.. çıkarırım beyaz bayrağımı misler gibi sallarım.. hem yüzgar da yapar mis gibi..
yannış mıyım..

Enteldantel! dedi ki...

Son derece doğrusun yine bilom. İnanırsın bugün ben de bir teknik buldum. Hani ziraatin tavukları gibi düşünüp duruyoruz ya, işte dedim 1. Yani yazıyla bir. Yıllarca etkisiz eleman diye dalga geçtiğimiz o 1 var ya, o çok kıral bi sayıymış lan. "1 olmak" yıllardır şiarım zaten. Ama onun dışında da varmış bi olayı, onu keşfettim. Şimdi yazarak şeyapamicam sanırım ama kısaca şöyle.. Hani her şey oluyor ve biz götümüzü yırtsak da olmaya devam ediyor ya. Hah işte o götü yırtmayacaksın aga! Olanların yönünü değiştirmeye çalışmayacaksın. Sakin olacaksın, etkisiz olacaksın, bir bitki gibi duracaksın öyle.. Su akacak, yatağını bulacak.. Yani kılıç çekmeye değmez.. Bi şeyler bi şeyler..

fevkalade olağan dedi ki...

bana hak veriyor olmana son derece hak verdim lalim.. aynen odur mevzu.. sen daha güzel anlatmışsın..

yesari dedi ki...

bi yazıya bakıp hergün kıslanır mı insan...( iç ses; keşke mim yapsaymışşş)

tevekkül mü diyorlar beyaz bayrağa ne...

bi de bişi daha dicektim...

hahhh...enteldantelin eski ismine dönmesini de bi coşkuyla kutlamak geldi içimden...

bu kadar...

fevkalade olağan dedi ki...

hakketten mi yapsam şahane olabilirmiş.. tam mim yapılacak yazıymış.. burda mim yapmıyaksın da nerde yapıcaksın di mi..

bi de.. mim yapmak ne la..

yesari dedi ki...

:)))))

ben açıklamam ne olduğunu filan...sonra resim ekleme olayına döner..."ben biliyordum ki zateen" dersin...

yine hatırladım sinirlendim...

fevkalade olağan dedi ki...

sen açıklama.. o açıklamasın.. bu yaştan sonra ben mi açıklıyım.. devlet buna bişey yapsın..

yesari dedi ki...

yoo yoo.."o" açıklasın..oda alsın boyunun ölçüsünü...ben de izliim keyifle...

fevkalade olağan dedi ki...

tamam o anlatsın.. zaten sen pek beceremiyosun anlatmayı.. o kesin senden güzel anlatır.. tabtabi o açıklasın..

bi de.. o kim la..

yesari dedi ki...

ne bu ya...sürekli soru sürekli soru..."o"nu ilk anan sensin..."kesin senden güzel anlatır" dediğine göre benden daha çok şey biliyorsu hakkında...

ona sor onun kim olduğunu...

fevkalade olağan dedi ki...

kesin senden güzel anlatır şeysini ondan demedim ben.. yani herkes senden güzel açıklar gibi düşün onu.. özellikle birini düşünmedim yani..

sanırım pek kıvıramadım.. hatta daha da batıyorum gibi bi his iersindeyim.. ee ne diyoduk.. bu sigara yaşağı da hiç iyi olmadı.. resmen terbiyesizlik yani..

yesari dedi ki...

alternatifleri düşünüyorum da;

-aaa evet ne büyük terbiyesizlik değil mi...sigara dumanı olmadan bi kafenin bahçe kısmında oturamayacak mıyız...iç mekanlara mı tıkılmak zorundayızz...büyük saygısızlıkkk..

-fevkii, bu hareketlerde yakıştı..yeni bir dans ve bence üzerinde çok iyi duruyor..."o"na da öğret...

seçimi sana bırakıyorum...

fevkalade olağan dedi ki...

o değil de.. bu lalilo ne ara değiştirmiş adını.. ben ona çok bozuldum..

yesari dedi ki...

mesaj alındı..2.seçeneği seçtin...

tatilde kendini korumak amaçlı tebdil-i mahlas yapmış kendine...

fevkalade olağan dedi ki...

şimdi birinci seçenek neydi ki diycem.. yine çok soruyosun diyceksin.. neyse.. artık her neyi seçtiysem hakkımda hayırlısı olsun işalla.. hem iki de güzel bi sayı.. o da bizim sayılarımızdan biri..

yesari dedi ki...

seçeneklerin farkında olmadan, onlardan birini seçip bağrına basmış olman bile yeterli bu durumda...tamam geçti hepsiii...

ne diyordukkk...sigara sağlığa zararlıdır elbette...büyüklerimiz bizden iyi bilir...bi de mim yapma bence o yazıyı...burda sevdim ben onu...

fevkalade olağan dedi ki...

düşündüm de.. bence de mim yapmıyım.. tabi bu kararımda mim yapman ne olduğunu bilmemem de etkili olmadı değil.. oldu yani.. kısaca oldu demek varken neden uzatıp çift olumsuz kullanır ki insanlar.. garip..

yesari dedi ki...

"o" seni yalnız bıraktı...benim de gönlüm elvermedi..bilmediğin sularda yüzmene...

fevkalade olağan dedi ki...

buna da alakasz bi cevap verirsem çok ayıp olucak ama inan ben bi süredir neden bahsettiğimizi bilmiyorum.. malum serde odunluk var.. imadan mecazdan pek anlamıyorum.. ama yüzmeyi severim yani..

yesari dedi ki...

"o" (her kimse) mim kelimesini açıklamayarak şurda seni zaten yalnız bıraktı...bende bilmediğin bir kavramla(bilmediğin sular) seni yalnız bırakmak istemedim ve mim "yapmasan daha iyi olur dedim"...

heeepsini geçiyorum...zaten uyuyakalmışım, kopmuşum bi noktadan sonra....

ama enteldantele atmayacaktın suçu..."oo niki değiştirmiycektin bilader"diye yorum yapmayacaktın...ben tüm suçu üstlenebilirdim...yapardım bunu...ben sürükledim çünkü seni o anlamızlık boyutuna...

gündüz gözüyle de okudum şöle bi..."biz ne içmişiz akşam allahaşkına"...bilir kişi incelemesi istiyorum...hatta iki kişi incelesin...

winston wolf dedi ki...

ben birinci bilir kişi olarak inceledim.
akla ve ahlaka aykırı bir durum yok.
güzel içmişiniz -ne- içtiyseniz, aynısından bu gece yine içelim hep beraber.

yesari dedi ki...

hmmmm...adil görünüyor winstonumm...taraflı davranmamışsınn..

amaaa neden taraflı davranmadıııııııııın..:))

seyrü sefer dedi ki...

:)))) yahu yazıyıımı okicazz yorumlarımııı ne komik bişsiniz siz yaa öldümm gülmekten:)))) bi süredir n konuştuğumuzu bile bilmiyorum demiş yaa:)))))))

bide şey dikkkatimi çekti yesarii fevkiyle ne güzel anlaşıyorsunuz bakim siz böyle:)

yesari dedi ki...

yaa burda ne işin var...gül sen güüll...

evet dediğin gibi çok iyi anlaşıyoruz!!! ben ve kendim...resmen monoloh olmuş haberim yook:((

selin dedi ki...

fevki yazılarını beğenerek okuyorum.7 yaşındaki kızım balıkların kırmızı olanını istiyor.Ona güvenebilirsin kızım diye demiyorum kırmızıya iyi bakar.:)

fevkalade olağan dedi ki...

yesari.. gözümsün..

winston.. ilginç olan bilinçim tamamen açıkken oldu tüm bunlar.. ama yoğun stres altındaydım..öenmli bi haberin arefesindeydim.. şimdi napıyoruz.. bu önemli şeyi merak ediyoruz.. bi dahaki yazım onun hakkında olucak..

sefer.. haketten bu yazıda yorum şeysini biraz abarttık..

selin.. beni utandırıyosun.. ehi.. teşekkürler.. kırmızı artık kızınındır.. iyi bakacağından şüphem yok.. cimcimeyi de çok öptüm..

Enteldantel! dedi ki...

Kız haklı.

fevkalade olağan dedi ki...

müşteri ve kız her zaman haklıdır..

yesari dedi ki...

ohhhh beee...

(kapattım bu postu...tüm yorumculara pasifloralar bendennnn)

fevkalade olağan dedi ki...

şu yorumları 41 yapalım.. sonra kapatırız.. hadi bak bundan sonra bi tane kalıyo.. son birr.. yetişen kapıyo..

winston wolf dedi ki...

ben yazardım ama sona tenezzül etmem.
bi de tabakta son bişi kaldı mı hep kıyamam başkasına bırakırım.

Douglas Adams dedi ki...

Paniğe kapılmayın

Ebru dedi ki...

bu beyaz bayrak, hayatla barışman anlamına mı geliyor?

fevkalade olağan dedi ki...

teslim olmak da bi çeşit barışmaktır tabi..

Adsız dedi ki...

ayakta alkisliyorum ,diger alkislari duyuyorum.cok basarili,samimi,etkileyici,huzunlu,gercek,iste edebiyat,iste insan ruhu ,iste zeka.sen gorkemli bir tiyatro sahnesinde bilgisayar masandan kalkip selamliyorsun.ugultu ve cosku havadan hafif gazlar gibi mekanin tavanina dogru yukseliyor.kosarak sana sarilmak isteyisim ,dizimin on siraya dokunmasiyla sonlaniyor.
ellerimin sonradan hafiften zonkliyacagini bile bile alkisliyorum..

fevkalade olağan dedi ki...

çok latif iltifatlar bunlar ama bi hayli abartmışsın gibi.. ben bile kendimi bu kadar beğenmiyorum la..