Salı, Ağustos 11

peder bey insanı..

peder beyle konuşuyoruz.. ben bol keseden sallıyorum.. "baba bak amerika yolcu.. gitti gider.. dolar molar varsa ver onları bana.. bozdurayım.. elinde patlamasın.. vardır sende.. gizli saklı.." bunları söylememin arkasından peder bey şöle bi doğruldu.. dedim tamam bi söylev geliyo.. konu da tam onun konusu.. anti amerikanizm dedin mi akan sular durur bizim evde.. sonra başladı konuşmaya ama şivesi inceden karadeniz yaylarına doğru kaymaya başladı.. yöresel öyküleri anlatırken normalde pek öyle olmamasına rağmen şiveli konuşur kendisi.. bütün tiyatral yeteneğini katar öyküye.. ne yalan söyliyim dinlettirir de.. bu geceki anı şuydu..

.........................................................................
dedemin kardaşu.. yani babamun emicesi ali reis daha çecukken meşşur idris kaptanun yanuna tayfa olmuş.. idris kaptan deli doli.. karadenuz gibi.. kaşlarunu çattu mi şimendifer cibi şaplakları patlatip tayfayi dayaktan bezduriyi.. ali reis de daha gemiye ilk adumuni attiği gün zoppadan nasibinu almuş.. ama oyle bi takmuş kafasina ki firsat bulsa picağı kaptanın götuna sokacak.. neyse aşşa yokari bi hafta oldi olmadi.. tağbi ali reis de kamaradan çikmak yok.. vurmuş kafayu yatayi.. nasi bir furtuna nasi bi kiyamet uuyyy.. kurban olduğum allahum koca gemiyi finduk kabuğu cibi bi baturyi bi çıkaruyi.. gemi ha batti.. ha batacak.. tayfa geldi ali reise dedi..
"ula aliiiiy.. kak ula kak.. gemi batacak.. hepumuz oteçi dunyaya postalanacağuz.."
ali reis şole bi doğruldi.. bakti bakti bakti.. sonra dedi..
"ula idris kaptan da ölecek mi.."
tayfa dedi..
"he ula he.. o da ölecek.."
ali reisin yüzu guldi.. dedi..
"madem ki idris kaptan da ölecek.. ula varsın ben da öleyum.. tokunma bağa daa.." .........................................................................

bütün bu hikayeyi neden anlattım.. nedir kıssadan hisse.. e onu da ben açık açık anatıp zekanıza hakaret etmiyim isterseniz.. kalın sağlıcakla..
öbdum canum..

2 yorum:

devenin_bale_papucu dedi ki...

karaenizli bir babanın konuşmasını hiç hatasız yazmışsınız tebrk...Sizden yazması bizden de kıssadan hisse çıkarması..varın sağlıcakla kalın

fevkalade olağan dedi ki...

sen de saolasın pabuç ama illaki vardır hatalar.. ben yüzde elli katılım ortaklığı karadenizlisiyim.. öle kağıt üstünde gibi.. şiveye hakim olanlar farketmiştir zati..