Pazar, Eylül 13

allah sizi davul edecek..


hemen üzerinize alınmayın.. sözüm meclisten dışarı.. sözüm sokaklara.. sözüm gecelere.. sözüm gecenin bi yarısı bir elinde davul bir elinde tokmak umurunda mı uyumaya çalışanlar rahatlığıyla kulaklarımı taciz eden davulcu kısmısına.. mübarek onbir aylar gelmeden önce kendilerine bi güzel geydiresim var..

şimdi mevzu şu ki.. bu arkadaşların alemi islamı uyandırma saati benim tam uykuya dalma saatime denk geliyo ve ben bu duruma bir teşehhüt miktarı bozuluyorum.. davulun sesi uzaktan bile hoş gelmiyor okur.. sıkıntılıyım hem de öle böle değil..

olayın ardındaki mantık şu.. insanları sahura kaldırıp amme hizmeti yapalım.. o arada cukkayı da cebe indirelim.. ilk bakışta makul bi hizmet ve alınan karşılığı olarak görükebilir.. ama değil.. hiç değil.. izah ediyim.. evvela kimdir bu uyandırılan insanlar.. herkesler deyip geçmeyin gözünüzü kırarım.. nerde sizin tasnifçi ruhunuz..

1. müslüman olmayanlar..
2. müslüman olan fakat oruç tutmayanlar..
3. müslüman olan oruç tutan fakat sahura kalkmayanlar..
4. müslüman olan oruç tutan sahura kalkan fakat davulcunun uyandırma saatinde değil de daha erken ya da daha geç sahura kalkanlar..
5. ve diğerleri..

görüktüğü üzre bu beş zümre insandan sadece ve diğerleri bu hizmeti kullanıyor.. ilk dört zümre ve genç subaylar rahatsız.. kaldı ki teknolocinin son gaz ilerlediği bilgisayarlan pizza siparişi bilene verilebilen şu çağda davul uyanmak için kullanılacak en ilkel araç değil mi a okur.. hal bu iken bu tokmakçı kısmısının eylemlerine daha ne kadar sessiz kalıcaz..

size bişey diyim mi.. mevzunun öle sanıldığı gibi dinle diyanetle de alakası yok.. ama sanki allahın emri gibi anayasanın ilk üç maddesi gibi kimse değiştirilmesini teklif bile edemiyo.. bu davul hadisesi peygamber zamanında yokmuş.. tee osmanlı zamanında bi aklı evvelin icat etmesi.. ki bu mucit arkadaşa bi çift lafım var.. lan dümbük.. sen kimsin lan.. kimsin sen.. milleti davulla sahura kaldırmayı allahın peygamberi akıl edememiş de sen mi akıl ediyosun.. pis herif..

şu an farkettim.. yarım saatir yazıyorum.. bi kere bile atatürk demedim.. hemen diyim..
canımız kanımız atatürkümüz en baba devrimleri tak tak yaptı.. yeri geldi hilafeti kaldırdı.. yeri geldi saltanatı kaldırdı.. tekkeyi fesi arap alfabesini falan komple kaldırdı da.. bu davula neden dokunmadı acaba.. neden davulu da kaldırmadın atam.. bugün yaşasan mesela fenerli olacağın gibi ramazan davulunu da kaldrır mıydın atam.. yapasın bi güzellik be atam.. çok dertliyim be atam..

içimi ne kadar döksem rahatlayamıyorum okur.. sen de öle mal gibi duruyosun.. bi tepki vermiyosun.. alacam tokmağı sana da dalıcam şimdi o olucak..

19 yorum:

devenin_bale_papucu dedi ki...

davulcunun kafasına terlik at olmadı eski ayakkabını at daha olmadı o geçerken bi kova su at..ertesin gün bu mahallede bi deli var bana musallat oldu desin gelmesin..he dicen ki çok biliyorsan sen dene ''ben denedim 2 gün işe yaradı sonrasında davulcu bizim mahalleden arabayla geçiyo''
Başka fikrim yok sık dişini sabret şunun şurasında kaç gün kaldı bayrama..elbet gelir o davulcu bahşiş almaya ,olmadı o zaman alırsın hırsını:P

kal sağlıcakla...Rabbim seni davul seslerinden korusun inş :))

fevkalade olağan dedi ki...

o dediklerini yaparım yapmasına da.. bu sineği kovalamak olur.. bataklığı kurutmak lazım.. burdan 70 mülyonu biliçlendiriyim ben daha iyi..

yesari dedi ki...

bana maaal dediin...mal gibi dediiiiiiinn...banaaa...bana dediiiiiiiiin...

devenin_bale_papucu dedi ki...

sen bu işte başarılı olursan bu başarın net virüsü gibi yayılır emin ol..sen de 70 milyonun hayr duasını alırsın..kurtar bu ülkeyi davulcuların istilasından amel defterin hiç kapanmasın:)))

fevkalade olağan dedi ki...

olurmu hiç öle şey yesü.. ben tepki vermeyenlere dedim onu.. sen de mal gibi üzerine alınmışsın.. ehi..

yapıcam pabuç.. haklı direnişimden vazgeçmem..

yesari dedi ki...

davul etmiş seni zatennn....anladım bennn...

yesari dedi ki...

davul etmiş seni zatennn....anladım bennn...

fevkalade olağan dedi ki...

allanı peygamberini seversen yesü.. ben burda yüzyılın direnişni gözteriyorum sen ufak tefek şeyleri sorun ediyosun.. şimdi kararını ver.. ben mi davulcu mu..

yesari dedi ki...

biliyorsun tabii babamın beni davulcuya vermeyeceğini...adil bir rest olmadı...

fevkalade olağan dedi ki...

ha yani baban verecek olsa sen dünden razısın.. neyse işte böle böle dostumuzu düşmanımızı tanıyoruz..

Ebru dedi ki...

oyun havası çalmasalar da, mani döktürseler davulcuların avukatı olurdum ancak kalmadı eski davulcular efendim. varsa yoksa davul-zurna ve son moda müzikler. cıx.

fevkalade olağan dedi ki...

açık konuşiyim.. gecenin o vaktinde kapımın önüne viyana filarmoni orkestrasını getirseler tepkim değişmez..

Travis dedi ki...

pink floyd çalsınlar :)

potatiumk dedi ki...

ben davulcuya dedim, bizim sokakta çalma sana 5 kat bahşiş dedim. her gece teftiş ediyorum, adam hakkaten çalmıyor.

bu arada atatürk yaşasaydı eskişehirsporlu olurdu. saygılar.

altın olan her şey parlamaz dedi ki...

çok geç gördüm yazını. ama yürekten katıldığımı söylemeden geçemedim. rabbim bu durumu seneye ramazanda hep birlikte protesto etmeyi nağsip etsin işşallah.

aa bak ne güzel yorum dedi ki...

saat gecenin geçi olunca o davulun sesi ne yakından ne uzaktan hoş gelmiyor azizim.. bi de bahşiş mi vericez, 30 lira daha koyar üzerine gider virtüöz dinlerim.

bence monotonluktan da baymış olabiliriz allahın kulları olarak. yani çokyüzyıl senelrdir aynı tekdüze ritimlere eşlik eden creyativiteden nasibini almamış alaturka manzum eserler.

fevkalade olağan dedi ki...

haklısın.. mesela ezan da bin yıldıhep aynı besteyle okunuyo.. bi yeni beste olsun.. yeni bi tarz olsun.. hiç olmadı bi cover olsun.. o da olmadı düetli bişeyle olsun hiç yok.. sonra insanlar neden camiye gelmiyo.. gelmez tabi..

Enteldantel! dedi ki...

sdfsdfs senin ağzın burnun yamulmadı mı la hala? Cavırmış sdfsdfs gerizekalı.

fevkalade olağan dedi ki...

yok sapasağlamım hala.. allah beni seviyo yeaa..