Salı, Eylül 22

gerçeği kim ne yapsın..


burada okuyacaklarınız -bence her kadına dair olsa da- bir kadına dair çözümlemeler olarak okunsun.. genelleme yapmıyorum ama yapsam tam olarak böyle yapardım..

mevzu kadın dünyasının gerçeküstücülük ile malül olmasıdır.. adettendir.. yüksek perdeden ahkam kesilirken şöle bi geriye gidip hız kazanılır.. ben de öyle yapıcam..

kadının çocuk hali.. kızçe.. babasının prensesi.. dünyaya geldiği anda karşısında bulduğu ilk belki tek ama kesinlikle en erkek model babası.. dünyanın en güçlü en büyük en cesur en sevilesi en en insanı.. gerçek olamayacak kadar mükemmel.. masallardaki karşılığı iyi kalpli kral.. kızçe tam da bu dönemde kadınca gerçeküstücülüğünün tohumunu atıyor.. ve kızçe büyür..

makyaj.. taze kadınımız makyaj yapanları beğenmeye.. makyaj yapmaya başlar.. makyajın yüze sürülen boyadan ibaret olduğunu bilip bilmemek değildir konu.. kadın estetiğin gerçeklikle ilişkisini sorgulamaz.. makyajlı güzelliğin toplumsal bi kabül.. bir çeşit gerçek dışılık olduğunu elbette bilir.. fakat bu farkındalık mevcut durumu kabullenmesini engellemez.. bi güzel makyajını yapar.. sonra makyajın yekten bir abartı olduğunu unutup abartılı makyaj yapanları yerden yere vurur mesela..

saç.. kadının "olmayana" düşkünlüğünün bi başka örneği.. genel tercih saçın gerçek halini değiştirmek yönünde.. düzse dalgalandırılır.. kıvırcıksa düzleştirilir.. sarıysa boyanır siyah yapılır..siyahsa boyanır sarı ya da kızıl.. ama illaki gerçek bi şekilde değiştirilir.. olduğu gibi rahat ve kendi halinde bırakılmaz..

erkek.. kadının gerçekle husumeti mevzu erkek olduğunda da değişmez.. bi taraftan dürüstlükten doğallıktan maskesiz olmaktan falan bahsederken diğer taraftan gerçek olandan hemencik sıkılır.. evet gerçek sıkıcıdır.. kurguyla rekabet edemeyecek kadar zayıf.. daha da önemlisi kadının gözünde değersiz.. bu açıdan bakınca kadının efendi adam yerine piç tercihini de çözmüş oluyoruz.. herif ne kadar kolpacıysa kadın için o kadar eğlencelidir.. aslında kadın baştan beri erkeğin yarattığı kurgunun farkındadır.. en az erkek kadar akıllıdır.. ama aklını kullanmamayı tercih eder.. gerçeküstüne olan tutkusundan ötürü inanmak ister.. becerdiği ölçüde inandığına kendini inandırır.. yalan da olsa söyle hoşuma gidiyor ulan der.. erkek bu oyuna ayak uydurduğu ve eğlence sürdüğü sürece masal devam eder.. tabi gün geçtikçe gerçekle gerçeküstü arsındaki fark giderek açılır.. ip gerilir.. gün gelir gerçekle yüzleşmek gerekir ve ip kopar.. fatura kendini olduğundan farklı gösteren erkeğe kesilir.. gerçeği görmemek için gözlerini kapayan kadın bi kez daha beraat eder.. gönül rahatlığıyla tüm erkeklerin köküne kibrit suyu döker..

çirkin olansa.. yalana bu kadar açken hala dürüstlük methiyeleri yazan kadınların olması.. lütfen yanii..

not.. gerçeküstücülük kadına has bi haslet değildir.. bazı erkekler kadınlara rahmet okutabilir.. kendimden bildim onu..

6 yorum:

potatiumk dedi ki...

tembellik manifestosu'ndan sonra en beğendiğim eseriniz.. ha "sen kim oluyorsun da beğendiğim, meğendiğim diye yorum yapıyorsun şerefsiz.." diyecek olursanız bir köşeye oturur sessizce sıçarım..

fevkalade olağan dedi ki...

yok sıçma sen biladerim.. aslında bu tip "beğendim" yorumlarını pek hazzetmiyorum ama bu yazı için bi desteğe ihtiyacım vardı.. ergenliğimdeki "beni kimse anlamıyo yeaa" günlerime dönmek üzereyken yetiştin.. bundan gayri sen benim için hızırsın.. itiraz istemem..

yesari dedi ki...

tamam bugün bunu öğrendim...bir daha kimseyi dev aynasında görmicemmm...gereksiz yani bu abartmalar, olmadığı anlamları yüklemeler filan...ne kadar eşekmişim...ne fena bişiymişşş bu...bundan sonra sadece "gerçek" var benim için..

ama umarım bu seferde basit ve sıradanın arkasındaki "değer" gözümden kaçmaz...

fevkalade olağan dedi ki...

sen yine de beni pek dinleme bence.. yarın bi gün makyajı kuaförü de bırakırsın.. paçoz paçoz dolaşırsın falan.. bu vebali taşıyamam..

yesari dedi ki...

cevaba bak şimdi...

ben cevaba cevap demek, cevap benim olmayınca...

fevkalade olağan dedi ki...

noğoldu yesü.. çok mu sıradan geldi o cevap.. hani değer meğer diyodun..