Cumartesi, Ekim 17

size kitap tanıttım.. yiyin gali..


orda burda görüyorum.. insanlar ne güzel okudukları kitapları tanıttıkları yazılar yazıyo.. okuyoruz ediyoruz.. her taraflarımız kültür oluyo.. böle yüzümüz gözümüz her bi yanımız.. ben de özendim.. erkek çocuk olmam dolayısıyla bi yerimin şişeceği riskini göze alamadım ve işbu yazıyı peydahlamaya karar verdim.. koşun lan toplanın.. kitap tanıtıyorum..

size okuduğum son kitaptan bahsediyim.. buna "son okuduğum kitap" diyenler de var ama bence o kullanım çok yannış.. hep kitap okumamaktan oluyo bu yannışlar işte.. neyse.. kitabın adı bosch bulaşık makinası kullanma kılavuzu.. sanırım orijinal dili almanca.. ben türkçe çevirisini okudum ama hiç bi çeviri kazasıyla karşılaşmadım.. kim çevirdiyse gayet usturuplu çevirmiş.. helal olsun valla..

kitabın yazarı çok mütevazi bi insan olduğu için adını belirtmemiş.. elime kitabı aldığım ilk anda ilgimi çeken de bu oldu.. düşünsenize biri bi kitap yazmış ve adsız olarak yayımlamış.. bu devirde kim yapar bu bohemliği..

dili çok akıcı.. kurgusu sağlam bi temele oturmuş.. alışılmadık bir biçem benimsenmiş.. yazar anlatmak istediğini kısa ve çarpıcı cümlelerle dile getiriyor.. hiç bi söz sanatı ya da dil cambazlığı yok.. sanırım yazar bu seçimiyle artislik yapıcam diye dilin amına koyan çağdaşlarından ayrıldığını göstermek istemiş.. sayfalarca sürecek yazılı tasvirler yapmak yerine görsel kullanmayı yeğlemiş.. son derece pragmatik bi seçim.. kesinlikle reader-friendly..

kitabın en ilginç yanı yazarın okurla olan ilişkisi.. yazar ilk cümleden başlayarak okurla arasında despot sayılabilecek bir usta çırak bağı kuruyor.. fişi tak.. düğmeye bas.. 30 dakika bekle.. gibi kesin yargılar okuru giderek etkisi altına alıyor.. itiraf etmeliyim ki kendi okumamın sonuna geldiğimde "git kaveden iki çay söle" gibi bi yönergeyle karşılaşsam emin olun gider ve o çayları söylerdim.. okuru yazarla bu derece bütünleştiren bi yapıt..

sıradışı biçemi.. abartısız sayılabilecek konu seçimi.. sade ama lezzetli dil kullanımıyla yazın dünyasında taşları yerinden oynatacak bir kitap okumak isteyenler mutlaka bu kitabı edinmeli.. garanti veriyorum başladığınızda elinizden bırakamayacak ve tek çırpıda bitireceksiniz.. kitaplığınızın en birinci mevkisinde tutup tekrar tekrar okumak isteyeceğiniz bir yapıt.. keyifli okumalar kitap dostları..

not.. kitabın nereden temin edileceğini bilmiyorum.. bana bulaşık makinasının yanında hediye olarak gelmişti..

12 yorum:

Gadno Kopele dedi ki...

ahaha hemen alıp okuyasım geldi, ama makinayı almasam olur mu, sadece kitabı. neşeli c.tesiler..

Eva dedi ki...

ahahahahaha :)

yesari dedi ki...

hah..bunun üzerine sıkıysa kitap tanıt şimdiii...
mahfettin tüm planlarımı..ama yıldıramayacaksın benii...

daha iyisini yapabilirimmmm...yani sanırım...
belki..

neden olmasın...

hmm..

bunun ankastresi daha iyiyidi bak..onu tavsiye ederim...kapak bölümü filan daha cafcaflı...

tamam

sustumm...

fevkalade olağan dedi ki...

şu sıralar okuduğum bi kitap daha var.. adı ikea.. incilden sonra en çok basılan kitapmış.. madem beğendiniz bitirince onu da tanıtıyım..

Ebru dedi ki...

hahahahahahahah :)))))))

Aslı dedi ki...

Koptum yahu, yazarı mütevazıymış demek adını yazmamış :))

Enteldantel! dedi ki...

Bilo lan, hani benden kitap eleştirisi bekliyorlar ya, bunu bana versene lan. N'olur be hadi n'olur. Bak hayat memat meselesi. Kime diyorum? Şşş? Versen n'olur sanki ipne!

fevkalade olağan dedi ki...

aybettin bilom.. sormana ne gerek var.. al götür tepe tepe kullan.. kökü bende nasolsa.. gene çıkar..

polly dedi ki...

fevkaladenin fevkinde :p

Poyr4z dedi ki...

http://www.seslisohbetde.net Moruq Burai yeni ACdım Modaratör Ve ADmin e İHtiyacım Var Msn admin@seslisohbetde.net AciL...

kaba şimşek dedi ki...

kitap var, KİTAPÇIK var :/

korkuluksuz köprü dedi ki...

Pek güzel, detaylı bir o kadar tanıtıcı bi tanıtım yazısı olmuş, kitabı okumuşum gibi hissettim bi an, sonra geçti. İkeya kitabının tanıtım yazısınını da dört gözlen bekliyorum.