Cumartesi, Aralık 26

yeni yıldan bi şey beklemiyorum..

afedersiniz ama 2010 dan da.. başka yıllardan da bi sikim beklemiyorum.. zaten yılbaşı dediğin ekvator gibi hayali bi çizgi.. günleri sayıyosun.. 365 tane olunca yıl oluyo.. saçma.. böle nerde başladığı nerde bittiği hayal mahsulü bi zaman ölçü biriminden ne beklenir.. hadi bekledim diyelim.. o masum bu beklentimi gerçekleştirmek için ne yapabilir.. bırakın bu işleri bilader.. alayı batıl inanç bunların.. bilim diye bişey var.. çemberin başlangıç ve bitiş noktası olmaz.. hiç mi riyaziye endaze falan okumadınız yeaa..

kaldı ki bu beklenti şeysi bi tek yeni yıla girerken oluyo.. sonra da unutuluyo.. misal bunları sene başında bi yere yazıp.. sonra sene sonu geldiğinde ne kadarının gerçekleştiğe hiç bakmıyoruz.. eskiyen yıldan hesap sormuyoruz.. yaptığı yanına kar kalıp siktiroluyo gidiyo işte.. hadi o gitti.. yeni gelen yıla gözdağı da vermiyoruz.. beklentiler orda öle kalıyo..

hadi defteri kitabı açıp değerlendirdik diyelim.. neye yarar.. misal yıl sonu bilançosu çıkarıp 2009 a not mu vericez şimdi.. tamam verelim.. 2009 beklentilerin çok altında bi yıl oldu.. tam bi hayal kırıklığıydı.. babası 2008 kadar bile olamadı.. otur sıfır.. peki ne değişti.. bu değerlendirmenin bize ya da kozmostaki en ufak bi varlığa en ufak bi faydası var mı.. 2009 karşımıza bi daha gelirse daha temkinli mi davranıcaz.. yok bilader ben bunu evvelden tanıyorum.. çok tırt bi yıl..ben bu yıl yaşamıycam mı diycez.. bu tür peryodik kutlamaları padomime benzetiyorum ben.. hakketten saçma.. benzetme saçma yani.. pandomimle ne alakası var la bu durumun..

iki sıfır bir sıfırdan tek bi beklentim olabilir.. o da vakti zamanı gelince bitmesi ve yerini iki sıfır bir bire bırakması.. yer küremizin ısı ve ışık kaynağımız olan güneş etrafında bir turunu daha sağ salim tamamlaması yani durum.. abartmaya kırmızı don giymeye falan hiç gerek yok..

son olarak yılbaşında ne yapıyosun sorularından da ayrıca tiksindiğimi ifade edip bitiricem.. çok kottür yazdı.. uzatmayalım.. yılbaşında hiç bişey yapmıyorum.. siz de etrafınızdaki insanlara sormayın böle şeyler.. hem ben size aybaşınızla ilgili şeyler soruyo muyum.. benim için de yılbaşları benzer huzursuzlukta dönemler.. eğlenmenin zorunlulukmuş gibi algılanması sinirlerimi bozuyo.. inadına eğlenmiyorum.. sevmiyorum bilader.. zorla mı.. yaşasın sıradan günler.. hadi kapattım.. bay..

5 yorum:

fevkalade olağan dedi ki...

ayrıca noel baba diye bişey de yok.. la ben gördüm.. adam evli bile değil.. nerden baba olcak.. geyiklerden mi peydahlıycak bebeyi.. hurafe bunlar..

polly dedi ki...

hakkaten şu resimdeki herife benzemiyosan, ben de neyim... (earl hicky diye tanır, severiz)

fevkalade olağan dedi ki...

bıyık bırakınca ikiz gibi oluyoruz.. ha bu arada hiç bıyık bırakmadım.. ben asıl bunun biladeri var randy.. onu pek bi seviyorum.. ama işte şişko ya o biraz.. bu daha afilli diye bunu şeettim..

mgntwmn dedi ki...

fo böyle de yazınca ismin bana başka şeyler çağrıştırdı ya neyse. yılbaşlarından ben de hoşlanmam. ha bir de kendi doğum günlerimden. aynı mantık işte. eğlenme zorunluluğu kasar insanı. elini kolunu nereye koyacağını bilemediğin bir anın saatlerce sürüp gitmesi gibi... ama hedefler koyup, zamanı gelince hesapları kapatmayı severim. yıla değil, kendime not vermek için. sakın sorma bu yıl kendime kaç verdiğmi:)

fevkalade olağan dedi ki...

valla sen bilirsin.. istersen söleme notunu ama karne hediyesi de bekleme yani..