Cumartesi, Ocak 2

tababet geliştikçe intiharlar artacak gibi..


eski dile aşina olmayan tazecikler.. sizi la götelekler..gedin öğrenin işte bi yerlerden.. diyerek dışlamıyorum.. sizin için bi açıklama yaparak başlıyorum.. teşekkürlerinizi çelenk yollamak suretiyle bildirirsiniz artık.. efem.. "tababet" bildiğin demek "tıp" demek oluyo.. hani "tabip" var ya.. bunların alayı aynı kökten neşv-ü nema bulan sözcükler.. al birini vur ötekine..

eskilerin tababet çok gelişti gibilerinden azizim ile biten bi sözü vardır ki ben pek severim.. bu sebeplen de dinleyicinin şaşkın tepkilerine aldırmadan yerli yersiz kullanırım.. her türlü sağlık sorununda hastayı ya da yakınlarını teskin etmek için birebirdir bu deyiş.. kullanınız.. kullandırtınız.. kullanmayanları uyarınız.. ama fazla da üstlerine gitmeyiniz.. malum türkiye bir hukuk devleti.. herkeşlerin bağlantılı olduğu savcıları var.. farkındaysanız inceden memleket meselelerine dokunduruyorum.. başınıza iş almayın.. derim ben..

peki nalakası var tababetin gelişmesiyle intiharların artmasının.. çok alakası var kari.. az bi sabret anlatıcaz elbet.. o başlığı boşuna koymadım di mi oraya.. efem.. geçen gün elime geçen soru işaretlerinden bi buket yapıp yine yeni yeniden karamsarlığın kapısını çaldım.. şerefsiz sanki beni bekliyomuş gibi hemencecik açtı kapıyı.. buyur etti.. oturduk sohbete başladık..

ben dedim..
ya bilader bu yolculuk nereye böle.. ne yapmaktayım ben.. çok istediğim.. sahip olmak için kıçımı yırttığım mesleğim benim kodesim olmuş.. çalış çalış.. nereye kadar.. böyle mi olacaktı.. kızımız olmayacak mıydı..

karamsarlık cevapladı..
çok haklısın bilader.. sana acıyorum ya.. hafta yedi gün.. sen beş günü hiç yaşamıyosun.. işe gidip yoruluyosun.. eve gelince yapabildiğin tek şey dinlenmek.. tam dinlenmişken kalkıp yeniden işe gidiyosun.. yine yoruluyosun.. hakketten acınacak haldesin.. hayatını 2/7 oranında yaşıyosun.. kalan 5/7 si bitkisel hayat.. ot gibi..

ben dedim..
iyi de bilader sen de düşene bi tekme atmayı da aşmışsın.. düşeni görünce çöküyosun üstüne. çatır çatır sikiyosun resmen.. ne olacak bu iş.. bi hal çaresi varsa söle.. değilse siktirgit adamın asabını mıncıklama..

o da dedi ki..
ben iyisi mi.. siktirip gideyim..

ve gitti.. ama olan olmuştu bi kere.. kafam fena halde bu meseleye takıldı.. gerçekten hayatın sadece yedide ikisini mi yaşıyorum lan.. geri kalan kısmı hayatımı kolaylaştırsın diye aldığım alet edavatın masraflarını karşılamak adına ipotek altında.. çelişkiye bak çelişkiye.. hayatımın ağız tadıyla yaşadığım iki gününü daha bi keyifli yaşayayım diye geri kalan beş gününü feda ediyorum.. salak mıyım lan ben.. harbiden bak.. beni hangi deli siktiyse şimdi sölesin.. söz kızmıycam.. sadece öğrenmek istiyorum..

baya yukardaki bi paragrafın başında konuyu tababete bağlayacağımı söylemiştim ya.. hah işte oraya hala gelemedik.. ama gelicez.. çok az kaldı.. bu tababet olacak bilim son yüzyılda yemeden içmeden insan ömrünü uzatmak için çalışıyo.. hakkını yemeyelim baya da bi işler beceriyolar.. ortalama insan ömrü 60ları çoktan geçti.. bazı ülkelerde 70inde hakkın rahmetine kavuşanlar için vah vaaah.. genç yaşta gitti garibim diyolar.. hülasa tababet hakketten gelişiyo bilader..

iyi de banane.. böle boktan bi hayatı daha uzun yaşamak isteyip istemediğimi bana sordunuz mu.. belki ben o kadar uzun yaşamak istemiyorum.. sanırım bu harıl gürül çalışmalarınızın altında insanları daha uzun yaşatıp etinden sütünden ve yününden daha uzun süre faydalanmak isteyen gizil güçler var.. bilemiyorum ama gladyo bile olabilir.. öle hemen gülecek yerlerinizi şaşırıp oturduğunuz yerden kalkmayın.. benim de en az mel gibson kadar komplo teorisi üretme hakkım yok mu.. elin gavurundan duyunca ağzı açık ayran budalası gibi dinlemeyi biliyosunuz.. şura iki dakka da benim nazımı çekin..

evet evet.. kesin öyle.. beni daha çok yaşatmak istemenizin tek sebebi bu.. ama her kuşun eti yenmez.. ben de kendimi yedirtmem ulan size.. sağlıklı beslenmekmiş.. kaliteli yaşammış.. hepsinin götüne koyyim.. ben uzun yaşamak is-te-mi-yo-rum.. gidin kimi yaşatacaksanız yaşatın.. neden uzun yaşamak isteyeyim ki.. zaten yedi günün beşini hiç tanımadığım başkalarını memnun etmek için yaşıyorum.. kalan iki günü de.. ya ne sığdıracağımı şaşırmış bi halde ordan oraya koşturarak.. ya da inadına hiç bişey yapmayarak heba ediyorum.. söz gelimi bu tempoda 30 yıl daha yaşayacağıma bunun yerine tamamı kendime ait olan 10 yıl yaşasam 2/7 oranından haraketle çok daha karlı çıkarım.. haksız mıyım.. haksızsın diyenleri matematik bilmemekle suçlayacağım.. cevap verirken ona göre düşünün taşının öyle verin..

karamsarlığın dibinden kum çıkardığım bu yazının sonucunu da yazayım.. her an işi gücü bırakıp bohem tarzda yaşadığım bi on seneden sonra intihar etme kararı alabilirim.. zirvedeyken bırakmak fena olmaz gibi geliyo bana.. tababet.. dinle beni.. karamsarlığı da yanına al siktirgit.. benden size hayır yok..

9 yorum:

mgntwmn dedi ki...

aa bak ne güzel hayat!

fevkalade olağan dedi ki...

aa bak ne güzel yalan..

sutlukahve dedi ki...

Tavuklar yamanmış bunlarla başa çıkılmaz valla. En güzel bir sonuca varmışsın. Haklısın, hemen yap, hatta sen yap güzel olursa biz de yaparız. Neden yapmayalım? Sen yaparsın da biz yapamaz mıyız? Yaparız bence, alasını yaparız. Neyse yap da sonra görüşelim.

fevkalade olağan dedi ki...

bu senin yaptığın alenen ve resmen insanı kobay yerine koymaktır.. ben üzerinde deney yapılacak adam mıyım heaa..
taş kesil ulaağyn..

polly dedi ki...

ben 1/7 yaşıyorum :(
kendinden çok bana acımak istersen, ben kızmam :)

fevkalade olağan dedi ki...

aslında ben 4/7 çalışıyorum da öle ortalama bi şey olsun diye 5 yazdım..

ha bu arada.. çatla emi.. ooh canıma değisin.. özenciğik.. ehhi..

sutlukahve dedi ki...

küçük bir yanlış anlama olmuş sanırsam. kobay derken? kim yaw kobay? biz senin müritleriniz. senin yoluna baş koymuşuz. ölsek de dönmeyiz. gerçi sonunda hepimiz öleceğiz. oh ne güzel. öyle yani... bir yanlış anlamayı daha başarılı bir biçimde çözüme kavuşturmanın verdiği huzurla götümü yaya yaya sütlü kahvemi içiyorum. ister misin?

fevkalade olağan dedi ki...

gerçi bu açıklama pek kesmedi beni ama o kadar uğraşıp koca paragraf yazmışın.. arıza çıkarmak olmaz.. tök bakalım bi demli kave..

Adsız dedi ki...

ne kadar tembelsin ya:) insan çalışmasa ne yapar? işini sevmediğin için böyle düşünüyorsan o ayrı. "İnsan daima sevdiği işi yaparsa, hayatında bir gün bile çalışmamış sayılır" diye bir söz vardır. eğer sevdiğin bir işse sen sadece tembelsin.