Salı, Şubat 9

idrak tahlili..


size biraz kendimden bahsedeyim.. kendimden bahsetmeyi hiç sevmem..

bunun bir istisnası varsa o da kendimle olan sohbetlerim.. bi kenara çekilip kafamı dinlediğim.. dinlemekle kalmayıp bildiğin sorulu cevaplı muhabbet ettiğim zamanlar.. garip ki bu sohbetlerin en belki de tek konusu kendisimin birinci tekil şahsı.. tabiri diğerle kendimle en büyük ortak noktam olan ben.. keyfim yerindeyse kendime anlattıklarım başkalarına anlattıklarımdan çok daha ilginç oluyor.. bence bu iyi bir şey.. herkes kendini adam yerine koyup ara sıra da olsa dinlemeli..

nasıl bir dinleyici ve okuyucu olduğumu yine böyle bi sohbet sırasında çözümleme fırsatım oldu.. sonuçlar sevindirici.. iyi bir dinleyici olduğuma hükmettim.. sadece iyi deyip kendime haksızlık etmek istemem.. pekiyi bir dinleyiciyim.. karşımda konuşan biri varsa onu dinlemeden edemiyorum.. konuşanın kim olduğu hiç önemli değil.. hakeza anlattığı da.. bu otobüste yanıma oturan ve eltisinin oğlulunun nişanlısından söz eden kafa sikici bir teyze de olabilir.. fenerbahçenin libero sıkıntısından dert yanan ve her anlamda tıraş yapan bir berber de olabilir.. bana hitap ediyor olması kafi.. anlatılanı 5+1 duyu kanalımdan mübalağa olmasın ama adeta emiyorum.. mesela açık olan bir televizyonun olduğu bir odada uyuyamam.. zerre alakam olmayan bir memleketin umrumun kılına dokunmayan meselelerinin tartışıldığı bir yayını dinlemekten bir türlü uykuya dalamam.. eller buna takıntı dese de bence bu iyi bir şey.. bi kitapta geçiyodu.. dinlemek büyük meziyettir.. hiçbir şeye yaramasa bile insanın boşluğunu örter.. karşındakiyle aynı seviyeye çıkarır.. zati benim de üstün olma gibi bi niyetim yok.. eşitlik şahane bi şey..

yine garip ki konu okumak olunca işin rengi değişiyor.. bazen sayfaları çevirmeye devam ettiğim halde dikkatim başka bi yerde olabiliyor.. sordum ettim.. çevremdeki insanlarda da durum pek farklı değil.. kiminle konuştuysam aldığım tepkiler "hee ben de öle valla.." ya da "aynısı kaynımgile de oluyo.." ve benzerleri oldu.. ne güzel ben de ortalama bi insan evladıyım diyecektim ki bir aykırılık dilimi bağladı.. ekseriyet okurken dikkatlerinin dağılmasından şikayetçi.. ben değilim.. hatta hoşuma gidiyor ulan.. okumakta olduğum metnin sunduğu içerikle kafamın içindekiler birbiriyle karışınca çok tatlı-farklı bir terkip ortaya çıkıyor.. romandaki karakter arkadaşıyla tavla oynarken mesela.. ben de bi taraftan yetişkin insan yaşamında oyunun mana ve ehemmiyeti üzerine efkar yürütüp ev yapımı evrensel tespitlerde bulunabiliyorum.. tabi bu esnada metne ara vermek aklımın ucundan bile geçmiyor.. gözüm yazarın işindeyken aklım havsalamın oynaşında.. eller buna manyaklık dese de ve dinlemekteki ahvalimle çelişse de bence bu da iyi bir şey.. bununla ilgili okuduğum ve bana destek olabilecek herhangi bi şeyle karşılaşmadım.. ya da o bölümü okurken aklım başka bir yerdeydi.. bilemiyorum..

12 yorum:

pusarık dedi ki...

dinlediklerin o şekilde, okudukların öyleyse yazdıkların da malum; böyle sen fevkaladeliği olağanlaştıran şahane bir adamsın demektir yahu :)

fevkalade olağan dedi ki...

aman efem.. beni utandırıyosunuz.. halihazırda dağlardan yüce olan götümü bi de siz kaldırmayın reca ederim.. zati meyyali var..

Enteldantel! dedi ki...

Bilom tıpkısı ben de de oluyo :(
Yani götüm diyorum. Hep böyle kalkma peşinde. Biz niye böyle olduk bilom?

fevkalade olağan dedi ki...

onu pek bilemedim ama bu gittiğimiz yol yol değil bilom.. sen ki "ben de de" yazan bi insansın.. ben ki bu yaşına gelmiş hala noktalama işareti kullanmayı beceremeyen bi insanım.. bu kendine düşkünlü neye istinaden yani.. hep mi böyleydik sonradan mı olduk onu düşünüyorum.. aceba yediğimiz bi şey mi dokandı..

Enteldantel! dedi ki...

ahauaha

Biliyorsun onun üç "de"lisini yapmış insanım zamanında bilom. O zaman doğru kullanmıştım üstelik :(

Ben gidip biraz dil bilgisi filan çalışayım. :/

Enteldantel! dedi ki...

Aslında götümden bahsetmeye niyetim yoktu, sen bahsedince benim neyim eksik dedim. Yoksa ben yazıyla ilgili yorum yazacaktım yani. Diyecektim ki; bilom tıpkısı bende de oluyo :(

fevkalade olağan dedi ki...

ben de yazıyla ilgili yorum yapacak olsam ben de öle derdim kesin bilom.. göt möt bunlar ayıp şeyler hem.. kim sokuyosa aklımıza bunları artık.. neyse bari yazıyla ilgili bi yorum da ben yapayım..

tıpkısı bende de oluyo..

pusarık dedi ki...

gaz verebilme yeteneğimin farkındaydım ama o gazın götten çıkacağı gerçeğini es geçmişim, af buyurunuz efenim :)

ben de 'de'li yorum yapayım bari, usul buymuş gibime geldi. bende de hiç olmuyor. yolculuklardaki teyzeleri dinlemek yerine yaslanıyorum yana, takır takır kafayı cama vura vura uyuyorum, kafa sersemlediği için dediğini duysam da anlayacak konumda olmuyorum, nato kafa mermer durumu yani, okumak desen sinir oluyorum sayfa karışıyor baştan alıyorsun içsesler birbirine giriyor hangisi içimden geldi hangisinde yazara kulak verdim belirsiz, bak bende de yorumu bile yapamıyorum öylesi vahim bir durum, üff ya neyse(buraya nokta mı olur ünlem mi acaba?)

yesari dedi ki...

"kitap okumayı sevmiyorum" demek için fazla uzun cümleler kurulmuş.. ama beni kandıramazsın..seni kınım kınım kınıyorum.. bu sıralar bir kitabı 5 günde bitireblidiğim için ve o paragraftaki ruh haline birebir uyduğum için kendimi de kınıyorum hazır gelmişken..

özlemişim nan bu bilogu..

nasılsııınnn? ahaahah tamam küfretme gidiyorum..

sutlukahve dedi ki...

İtiraf ediyorum ben dinlerken adam seçiyorum. Bazılarını böyle can kulağıyla tabir ettiğimiz vaziyette saatlerce dinlerken bazılarını (madem götten laf açıldı ben de eksik kalmayayım) kıçımın kenarıyla bile dinlemiyorum. Bu adam seçiciliğin temelinde ne var? Ben de götü kalkmış biri miyim? Yoksa burnu havalarda mıyım? Sanmıyorum. Sanki daha ziyade bazı insanların dert edindiklerini dert edinememe, tabir-i diğer ile empati eksikliği sorunundan müzdaribim sanırım. Fesad-ı dimağında bunda etkisi olabilir elbette.

Okuma mevzusuna gelince, bak orada pür dikkat kesilip gözümü satırdan bile ayırmadan öyle saatlerce okuyorum. Kaybolup gidiyorum adeta kitabın içinde. Sanıyorum ki ben de ordayım. Sonra uyanıp bir bakıyorum, orda felan değilim evimin kıçı kırık salonunda oturuyorum.

Diğer blogda senden bir istek yazı istedim. Peçeteye yazdım kenara koydum. O işe de bakarsan bir ara minnettar olurum. Hadi hacı, yaparsın sen. Aslansın kaplasın. Götün Everest'i bile geçecek bu gidişle.

fevkalade olağan dedi ki...

puzarıg..bence sen aşıksın arkadaş.. değilsen de aslında ölesin fakat farkında değilsin.. o da değil diysan yakında olursun.. olmam diyasan.. neden olmam diyosun lan manyak mısın.. ol işte..

imza.. her türlü belirtiyi aşka bağlayan adam..

yezü.. grinpisçiyim ben taam mı.. o kitaplar için kaç tane ağaç kesiliyo senin haberin var mı.. pis duyarsız sefil.. git burdan..

zütlü.. her yerde karşıma çıkıyosun bu ara.. sana diğer bilokta cevap verdim biraz.. idare et şimdilik.. yetmezse biraz daha veririm sonra.

yesari dedi ki...

sen beni kovamazsıın taam mıı ben kendiim gideriim.. al yorumlarını ver kitaplarımııııı..

hıhhh..