Salı, Mart 23

bir la fonten masalı..

la fonten bi gün yolda gidiyomuş.. bi tane ayakkabıcıdaki ilana gözü takılmış.. bizimle çalışmak ister misiniz.. düşünmüş bi.. yoklamış kendini.. istiyo gibi hissetmiş.. hemen girmiş içeri.. neyse form mülakat falan.. deneyim kısmına "27 yıldır ayakkabı giyiyorum.." yazmış.. abartı olmasın diye ömrünün ayakkabı giymediği ilk dört yılını saymamış.. böyle de doğru düzgün bi adammış..

gel zaman git zaman.. bi gece uyurken rüyasına ak sakallı bi dede girmiş.. la fontantenin yanına sokulup selamin aleyküm yiğen.. burlarda bi berber var mı.. saç sakal bir birine karıştı.. bi gidip düzelttiriyim demiş.. la fonten dedeye "dedem senin sakalların neden bu kadar büyük" diyecek olmuş.. ama sonra bunun başka bi masalın repliği olduğunu hatırlayıp vazgeçmiş.. düzgün olduğu kadar iyilik sever bi insan olan la fonten berberin yerini bi güzel tarif etmiş.. ihtiyar tam gidecekken adamın elindeki cam ayakkabı la fontenin dikkatini celbetmiş.. "dedem kusura bakmazsan bişi sorcam.." demiş.. "o ayakkabı ne ayak.." ihtiyar cevap vermiş.. "ah az kalsın unutuyodum.. naparsın alzaymır işte.. ben sana bunu vermek için geldim.. bu ayakkabı yarın sizin tükkana gelen hatunlardan birinin ayağına tam olacak.. işte o senin helalindir.. helal süt emmişindir.. git babasından iste.." la fonten almış ayakkabıyı.. bi de ne görsün içinde üç tane kuru fasulye.. dedem demiş bu ne.. dede hemen almış fasulyeleri.. "onlar sana gelmez oğul.." demiş.. "burdan başka bi yere geçicem.. cek diye bi çocuk var yazık yetim kendisi.. bi anası bi de danası var.. bunları da ona götürcem.." la fonten şaşkın şaşalak dedenin ardından bakmış.. sabah olunca bi de ne görsün.. etajerin üstünde bi cam ayakkabı bi de not.. "yemin billah olsun maytap geçmedim.. al bu ayakkabıyı dedikleri mi de unutma.."la fonten iyiliksever olduğu kadar itikatlı bi insan olduğu için ayakkabıyı almış düşmüş ayapçı dükkanının yoluna..

bütün gün irili ufaklı kokulu sadeli onlarca ayağa cam ayakkabıyı itelmiş durmuş.. yok.. hiç birine uymuyo.. tam ümidini kesip sikerim lan böle dedeyi de ayakkabısını da diyecekken tükkandan içeri ilik gibi bi manita girmesin mi.. bizim fonten almış ayakkabıyı ve pismilla diyip geçirmiş hatunun ayağına.. ayakabı löp oturmuş.. la fonten itikatlı olduğu kadar öküz bi insan olduğu için hemen o dakka "bacım tokadı basmazsan sana bişey sorcam.. benimle evlenir misin.." demiş.. kızın adı da prensesmiş.. prenses zati evde kalma korkusuyla yanıp kavrulan bi hatun olduğundan o dakka teklifi kabul etmiş.. "gel beni babamdan iste.." demiş.. adres kroki enlem boylam telefon emesen ne varsa komple vermiş la fontene..

lafonten açmış bayramlık gardrobunu yummuş gözünü.. lacileri çekmiş.. çikolatasını çiçeğini alıp akşamına soluğu prensesin evinde almış.. prensesin babasının adı kötü kalpli kıralmış.. arkadaşları ona kısaca kkk dermiş çünkü kötü kapli kıralı yazması hakketten uzun sürüyomuş.. kkk nın gözü la fonteni hiç tutmamış.. dikten konuya girmiş.. "başlık parası olarak ne verebilirsin.." demiş.. la fonten de öküz olduğu kadar dangalak bi insan olduğu için "dünyadaki bütün tuzarı tepenizden aşşa sepeleyebilirim müstakbel ve de kayın babacığım.." demiş.. kkk bu cevaba götü de dahil bütün dahili ve harici organlarıyla gülmüş ve "la siktirgit benim bekara verilecek kızım yok demiş.." aldığı cevaptaki ev sahibi kaprisi göndermesini anlayamacak durumda olan la fonten tırıs tırıs çıkmış evden..

la fonten dangalak olduğu kadar azimli bi insan olduğu için eve gelir gelmez açmış netbukunu prensesle yazışmaya başlamış.. zati prenses de evden dışarı çıkamıyomuş.. kkk kendisini itlen kopuklan muhatap ettiği için prensese odadan çıkmama cezası vermiş.. la fonten prensese damdan düşer gibi "yarınsı gece benimle kaçar mısın.." demiş.. prenses tükkanda dünden razı olduğu gibi yine razı olmuş.. ve hemen yıllardır çeyiz niyetine kurduğu kaçış planını en ince ayrıntısına kadar la fontene anlatmış.. la fonten devrisi günü prensesi kaçırma hayalleri kuraraktan uykuya dalmış..

yarın gece olmuş.. la fonten prensesin mahallesine gitmiş.. o sıralar adet olduğu üzre cama taş atmış.. prenses hemencik cama çıkmış.. gemi halatı gibi ördüğü saçlarının ucunu çanak antenin demirine bağlamış.. başlamış komando gibi saçına tutunarak hoplaya hoplaya binadan aşşa inmeye.. la fontende o sırada prensesi etek altından röntlüyomuş.. ne de olsa azimli olduğu kadar zaafları olan bi insanmış.. derken prenses aşşa inmiş ve la fontenin getirdiği bağ makasıyla bi ucu çanak antene bağlı olan saçlarını kesmiş.. genç çift koşa koşa karanlıkta kaybolmuş.. onlar ermiş muradına.. develer tellal olmuş.. bir yokmuş bir olabilirmiş.. gökten elma falan düşmemiş.. zaten düşseymiş de parçalanacağı için bi işe yaramazmış..

28 yorum:

pusarık dedi ki...

kuşlarlan börtü böceklen neyim tilkiyi kargayı oduncuyu filan da çağırıp çalı düğünü etselermiş ya :)

fevkalade olağan dedi ki...

yaşasın mera düğünleri.. hem organik.. :))

jewel dedi ki...

ben kkk'dan yanayım arkadaş. besle büyüt, güzel güzel elbiseler giydir, swarovski taşlı taçlar al, elin itiylen kaçsın, vay benim emeklerim ondan sonra..

kahveperisi dedi ki...

olmuş bu:) ben bağ makasında koptum gerçi..

fevkalade olağan dedi ki...

çuğlım. bakma sen aslında çok kıral adamdır kendisi de yabancı seçiyo biraz.. tanısak hepsimiz çok severiz bence kendisini..

kave.. size layık değil ama.. çam sakızı çoban edebiyatı işte.. ehhi..

gasilhane dedi ki...

Umarım ilerde oğluna uyusun diye anlatırsın, bence anlatılabilir aradaki s...ler çıkarsa:)

fevkalade olağan dedi ki...

ağız tadıyla iki sövmek öğretemiyceksem napıyım ben öle oğlu yeaa..

gasilhane dedi ki...

öğretirsin de uykudan önce masal dinleyen yaşta öğretme yahu. Bi ilkokula başlasın hele..

Kasux dedi ki...

çok romantiksin fevki

fevkalade olağan dedi ki...

noldu la senin manita.. gene kürkçü dükkanına gelmişin.. taktı di mi sepeti koluna.. aehuhue..

Dr.Ceykıl dedi ki...

aheyt çok güzel olmuş. eline sağlık.

fevkalade olağan dedi ki...

teşeggüller doc..

POSTACI dedi ki...

Kokulu sadeli ayağa hâlâ gülüyorum. Ahuhah ay sinirlerim bozuldu pardon.

fevkalade olağan dedi ki...

gül tabi annem.. siz gülün diye yazdım ben.. bitince söyleyin gene yazarım..

SATILMIS PALAMUT dedi ki...

über bi yazı. ellerinden sıkıyorum mirim.

fevkalade olağan dedi ki...

daha güzeli sizlerin olsun işalla.. muhabbetlen..

Kasux dedi ki...

yazıyı okudum şimdi güzelmiş la

fevkalade olağan dedi ki...

taam işte.. bi 80 tane kadar daha var.. otur hepsini oku..

Kasux dedi ki...

çok uzun yazıyon sen özetlesene bebeğim bana

fevkalade olağan dedi ki...

olur.. sonra bi de sabunlanıp geleyim mi.. layörgittt.. gece gece çenemin uçkurunu çözdürme bana..

Kasux dedi ki...

haşin erkekim benim

fevkalade olağan dedi ki...

öeaah.. konsomasyon ağızları.. git burdan.. sevgilim kızıyo.. ahuehue..

Kasux dedi ki...

kalbimi kırıyosun amaaaaaaaa

fevkalade olağan dedi ki...

gel yeaa taam gel kocakafa seni.. hadi öpüşüp barışalım.. ehhi..

Kasux dedi ki...

bide koca kafa yaptın sıçıp sıva ohhh

fevkalade olağan dedi ki...

tribini sikerim çok afedersin..

Kasux dedi ki...

aa terbiyesizz çocuk istismarı var bu blogta ne saçmalıyorum olum ben!!

fevkalade olağan dedi ki...

sen susarsan ben de susarım.. bence adil bi teklif..