Cumartesi, Mart 20

iyidere cenazeye adam toplama cemiyeti..

iyidere vakfı diye bi vakıf var hayatımda.. büyük olasılıkla vakıf adının "ve havalisi yardımlaşma ve dayanışma vakfı" gibi bi ilavesi de vardır ama kısa mesajlarda mesajın ismiyle müsemma olabilmesi için olsa gerek bazı ayrıntıları yazmıyorlar.. baba durumundan doğal üyesi olduğum bu vakıfla olan ilişkim odukça sınırlı.. şöyle ki.. yolu iyidereden geçen ya da iyidereyle su bağı olan her kim öldüyse telefonuma bir sms gönderip haber veriyorlar.. cenazenin nereden kalkacağı gibi bi takım faydalı bilgileri de yazmayı ihmal etmiyorlar.. bazen yanlış bilgi verdiklerinde de çok geçmeden bir düzeltme mesajıyla olası bir karışıklığı önlemeye çalışıyorlar.. hülasası bu cenazeye adam toplama işini son derece ciddiye alıyorlar..

bu adamlar bilmiyorlar ki beni öldürseler cenazeye gitmem.. tamam biraz abartmış olabilirim.. sonuçta şeref konuğu olduğum bi cenazeyi de kaçırmak istemem.. başlangıçta biraz garipsediğim ama sonra alıştığım hatta heyecanla bi sonraki ölüm haberini beklediğim bu mesajlar sayesinde pek çok farkındalık yaşadım.. o halde ne duruyorum.. liste yapsam ya..

1.. iyiderede her yıl baya bi insan ölüyordur..
2.. istanbulda iyiderede olduğundan daha fazla iyidereli vardır ve yeri geldiğinde onlar da gayetiyle ölebiliyordur..
3.. iyidereli her iki insandan birinin soyadı metedir..
4.. iyiderede yapraklar adında bir cami vardır..
5.. ben hiç iyidereye gitmemişimdir..
6.. bir gün ben de sms olacağımdır..

8 yorum:

seyyarat dedi ki...

Mesajla ölüm haberi. Sırf bunu yaptıkları için bile gidebilirdim. Benim gerçi hiç bir dernek yok hayatımda, en fazla sabahları bu saatte ne ezanı diye diye uyanırken annemin kim ölmüş diye merakla dinlemesi sonra apartmanda kapıların açılıp kadınların birbirine kimmiş diye sorması var. Onun için gitmiyordum. Mesaj gönderseler giderdim.

fevkalade olağan dedi ki...

bi sorayım.. davetiye iki kişilikse beraber gideriz..

yesari dedi ki...

:))))
biraz korkunç ama gülmezsem ağlayacaktım.. ilk defa duyuyorum böyle bir uygulama.. "bu bir mobilesela uygulamasıdır":))))

Kasux dedi ki...

sen ölürsen smsler benden

bakk yazını okudum ve onunla ilgili yorum yaptım ayy ne mükemmelim

fevkalade olağan dedi ki...

yesü.. ben ölüyorum sen gülüyosun.. dünya sana güzel valla.. neyse helvama da beklerim..

kazıkız.. oluyo oluyo.. kafana vura vura da olsa bi ilerleme var sende.. dedeyi de gömdün mü olur o iş..

dereotundannefretederim dedi ki...

"edirne belediyesi yayın bürosu, vefat: ..." diye başlayan anonslar geldi aklıma.. bilmekimin oğlu şunun bunun hısmı diye devam eder cenaze mevkiine çağırırlardı. bu da bi şey :P

fevkalade olağan dedi ki...

:)) ben de pazar yerinde 5 yaşlarında bi çocuk bulunmuştur anonslarını hatırladım.. heyy gidi nostalci..

mgntwmn dedi ki...

daha komiği var.anneannem trakyanın bir köyünde yaşıyor. biri ölünce imam hoparlörden şöyle bir anons yapıyor: "dikkat dikkat!bilmemkimlerin oğlu ahmet mehmetoğlu bugün hakkın rahmetine kavuşmuştur. cenazesi öğle namazından sonra toprağa verilecek olup tüm köy halkı davetlidir."(bu arada bilmemkimler de o ailenin lakabı oluyor:)