Çarşamba, Haziran 30

darı başıma.. başım darıya..

bu seferlik idare et.. bi dahakine kesin gelirim.. söz.. dediğimde anlayışla karşılanacağımı beklemiştim.. hayatımın geri kalanında tek bir düğüne gideceğime yemin ettim.. bunun senin düğünün olması için ısrar edersen kendi düğünüme gidemeyeceğim.. dediğimde blöf yapmadığım gibi.. yerime bir kamberi vekil tayin edip gelmesem olmaz mı.. dediğimde şaka yapmıyordum.. arkadaşlarımın üzerinde hiç bi yaptırım gücümün olmaması ne denli kötü seçimler yaptığımın bir göstergesi olabilir.. gerçi bu koca meraklısını ben seçmedim.. bana atandı.. yine de aynı ilkokula başladığımızda günün birinde evleneceğini ve bunun bir salon düğünü olarak başıma patlayacağını öngörebilirdim.. lanet olsun ki başıma gelmiş ve gelecek her şeyde benim de bir rolüm var.. bir tek kellik hariç.. genetik mirasımı da reddedemezdim ya..

baldızlar.. bacanaklar.. görümceler.. kayınvalideler.. kayınpederler.. kayınbiraderler.. karlı kayın ormanında dönüş yolunu bulabilmek için yol boyunca attıkları ekmeklerin çoktan kuşların midesine gittiğini fark eden gretelin dangalak biladeri hansel gibiyim.. tek farkım kuşların midesinin olmadığını bilmem.. keşke ben de midesiz olsaydım.. taşlık sahibi bi güvercin olsaydım bunca iğrençliği daha kolay hazmedebilirdim.. hatta takla atmakla geçecek kısa ömrümde tek bir düğüne bile gitmeme gerek kalmayabilirdi.. en azından bu takım elbiseyi giymeyeceğimden eminim.. aslında bütün bu huysuzluğumun nedenini çok iyi biliyorum.. o da evleniyor.. bekarlık saltanatımın yıkılması yönündeki baskılar artacak.. ama hayır.. direneceğim.. rahat ve halimden memnun görünmeliyim.. çok daha zorlayıcı olanlarına direndim.. bunun da altından girer üstünde halay çekerim..
- hoş geldin canım.. yasemin belki gelmez demişti.. seni görünce çok sevinecek..
- olur mu nejla teyzecim.. iki elim kanda olsa kaçırır mıyım..
- gel ayten öğretmeninin masasına otur.. hadi artık darısı senin başına..
- eheh.. tabi tabi.. yani inşallah.. bakalım.. o da olacak..
- biraz etrafına bak.. düğün bu ayol.. bak ne güzel kızlar var..

nejla teyze ancak kızını evlendiren bi kadının atabileceği desibelde bi kahkahayla uzalaşarak dans pistindeki kalabalığa karıştı.. evet.. ihtiyacım olan şey tam olarak buydu.. şimdi mükemmel.. öğretmenimin tavsiyeleriyle de mücadele etmem gerekiyor.. heralde bulunduğum durumdan daha kötü bi hal ancak gelinlik giyip damadın kollarında dans ediyor olsaydım mümkün olabilirdi.. gerçi nerde bende o şans.. bu lavuğun hali vakti yerinde.. benim evleneceğin adam kesin işsiz güçsüz serserinin teki olurdu.. içip içip döverdi beni.. çalıştırıp elimde avucumda ne varsa alır at yarışına falan yatırırdı.. iyi ki erkek olarak doğmuşum.. bundan sonra her tanrının günü ve her ayakta işediğimde allaha şükretmeliyim.. çok salaksın oğlum.. tanrının gününde Allaha şükredecek kadar salaksın.. bir yalan uydurup arkadaşının düğününe gelmeyecekken türlü komikliklerle geçiştirmeye çalışacak kadar salaksın.. evlenmekten korktuğunu kendine itiraf edemeyecek kadar salaksın.. kendine üç kere salak diyecek kadar salaksın..

ayten öğretmenim elini öptüğüm anda başladığı konuşmasına nefes payı bırakmadan devam ediyordu.. arada vakit yaş çocuk evlen bul bulalım karar ver bekleme mürüvvet darı gibi sözcükler duyuyor fakat anlattıklarına konsantre olamıyordum.. zaten buna da gerek yoktu.. menapoz sonrası dönem tonton kadınların hit parçası olan sen de evlen türküsünü söylediği gözlerindeki ışıltıdan anlaşılabiliyordu.. tansiyonumu düşüren.. gözlerimi karartan bu ışıltıyı nerde görsem tanırdım.. evlilik için bir neden düşündüğümde aklıma bir tek bu insanların telkinlerinden kurtulmak geliyordu.. kendi düğünümü hayal ettiğimde gelin arabasının önündeki evleniyorum ve arkasındaki mutlu musunuz yazılarını görebiliyordum.. takı merasimi sonrasında topladığım altınları alıp kayıplara karışıyordum.. ama bu tatlı rüyadan her seferinde başıma düşen darı taneliriyle uyanıyordum..

bu kez darı serpiştiren yasemin ve çiçeği yakasında kocası ahmetti.. boyunlarına astıkları kurdeleyle salonu haraca kesmeye çıkmışlardı.. yakası göbeğine kadar açık gelinlikten yaseminin memelerine tepeden bakarken altını takmak bi hayli zor oldu.. öpüştük simleştik iyi dileklerimizi değiş tokuş etik ve ben oturdum.. onlar eşkıyalık yoluna devam etti.. ben oturdum.. ben hala oturuyordum.. beni tanıyanlar da bunu sık sık söylüyordu.. sen hala otur.. belki de haklıydılar.. belki de evlenen milyarlarca insanın bir bildiği vardı.. ne belkisi lan.. kesin vardır yani.. yok arkadaş.. benim bu yolum yol değil.. kurunun yanında yanan yaş olacaktım.. herkes camdan atlasa.. bi an bile düşünmeden ben de atlayacaktım.. yeterince oturdum.. artık ayağa kalkacaktım.. hayatımın hiçbir döneminde ve hiçbir konuda o anki kadar kararlı olduğumu hatırlamıyorum.. evet evet.. bu düğün bana iyi gelmişti.. gülümsememe engel olamıyordum..

o sırada ayten öğretmenimin ceketimi çekiştirdiğini ve beni oturtmaya çalıştığını fark ettim.. bilmediğim bir zaman dilimde ayağa kalkmıştım ve sanırım bir süredir ayakta duruyordum.. durumu toparlamak için ayten öğretmenime benimle dans eder misiniz genç bayan dedim.. ceketimi tutan elini ikinci kez öptüm.. bu kez başıma götürmedim.. birlikte piste çıktık.. ödev yapmadan yattığım gecelerdeki kabuslarımın kadını kollarımdaydı ve inanın berbat dans ediyorduk.. lunaparktaki çarpışan arabalar gibiydik.. dizlerimizin çarpışmadığı zamanlarda birbirimizin ayağına basıyor.. ayağımıza basmadığımız zamanlarda alandaki diğer çiftlerle çarpışıyorduk.. itin götünde daha ileri bir noktaya ilerlememe gönlü razı olmayan canım öğretmenim yoruldum ben diyerek bu işkenceyi bitirdi.. ben de lavaboya gitme bahanesiyle olay mahallinden uzaklaştım.. birinci sınıftaki 23 nisan müsameresinden sonra ettiğim ikinci danstı ve kaderin işvesi olacak ki bu da ilkokul öğretmenimleydi.. çocukluk travmama kaçak kat çıkmıştım.. bundan sonra dans dendiğinde okuldan başka bir şey anımsamam mümkün değildi.. ağrışım dünyamda dans ile ilgili arsaya haciz konmuştu.. kendime daha fazla acımamak için içeri girmedim.. salondan çıkarken kalabalık halaya dönüşmüştü ve emin olduğum tek bir şey vardı.. töre gereği tecavüzcümle evlenmek zorunda bırakılmadığım sürece evlenmem olanaksızdı..

21 yorum:

Enteldantel! dedi ki...

Ne güzel paralel ::

fevkalade olağan dedi ki...

aslanım paralel ::

s'ius dedi ki...

öcelikle selamlar.. sizi yeni takibe başladım.. sanırım bundan sonra da devam edicek.. en azından evlilik konusunda :p

fevkalade olağan dedi ki...

biri bana sizi dediği zaman geriliyorum.. cevap veremiyorum.. verince de dilekçe yazıyomuş gibi oluyo.. gereğini arz ederim..

s'ius dedi ki...

iletim raporu geldi.. önümüzde ki maçlarda daha konsatre olucam :p

fevkalade olağan dedi ki...

gözümsün..

bossa nova dedi ki...

kalabalık konvoya dönüşseydi piç gibi ortada kalmayı tadardın dua et halaya dönüşmüş fevki.

Ayrıca halayda sona kalan dört başı bozuk delişmenleri de görememişsin ona içim yandı.

fevkalade olağan dedi ki...

halay ciddi ve kollektif bi eylemdir.. laubalilik kaldırmaz.. halayla alay olmaz.. hele ki halaydaki hala ile hiç olmaz.. bıyıkları olsaydı nelerin olabileceği üzrine varsayımlar üretilmez.. yani demem o ki.. ne diyorum la ben..

gasilhane dedi ki...

benimle danseder misin? ama korkun artarsa çok üzülürüm:)

bossa nova dedi ki...

bıyıklı hala candır onu demişin.

fevkalade olağan dedi ki...

teşekkürler ederim gassal ama ikinci bir emre ya da üçüncü bir dünya savaşına ya da dördünü silahşörün dayatmasına ya da beşinci halifenin ricasına kadar dansetmeyi düşünmüyorum..

ya salaam ya salaam ronaldinyo dedi ki...

ben şahsen evlenme meraklısı genç bir kız olarak evlilikle ilgili duygu ve düşüncelerinizi hiç tasvir etmiyorum! ama öte yandan insanın gelişerek değişen bi maymun olduğunu varsayarsak benim hala umudum var mistır fevk^^

fevkalade olağan dedi ki...

ya sen bakma böyle yazdığıma.. seneye bu vakitler kesin evlenmiş olurum ben.. ahan da buraya yazıyorum.. yazdım yani.. bi önceki cümleden bahsediyorum işte la.. çok kararlıyım..

MagnaPersona dedi ki...

Of içim sıkıldı. hhhhoooofff!(en çatlak seslisinden) Yazının sonunu getiremeyeceğim sandım bir an, kaçıp gidecektim düğün salonunun kapısını bulamadım.

Bir oldboyu izleyince böyle oluyorum bir de düğünlere maruz kalınca yahut maruz bırakılanların acı feryatlarına şahit olunca.

Tanrı her evlilik tırsağını düğünlerden korusun. Amen.

sutlukahve dedi ki...

Evlenin çok zevkli, altın maltın takıyorlar, sonra halay çekiyon göbek atıyon, sonra sırf evlisin diye dayının karısının halasının kızı sana rahmini ne zaman kullanıp çocuk yapacağına dair sorular sorma hakkını kendinde buluyor, sonra bin senedir tek yaşayıp yemek yaptığın ev temizlediğin vs. halde "ee alıştın mı ev işlerine" deme gerzekliğini gösteriyorlar, sonra bir çift ebeveyn ilen uğraşamazken daha yeni bir çift daha hediye ediyorlar ki yanlarında hısım akraba bonusuyla gelenler de çabası sonra... evlenemeyin lan! sinirlerimi bozmayın benim! öhühühüühü

sutlukahve dedi ki...

Bir sayfa yorum yazdım. Niye görünmüyo baco?

sutlukahve dedi ki...

Aha da göründü valla! beni bekliyormuş. Sigara yakınca gelen otobüs gibi.

fevkalade olağan dedi ki...

magna.. di mi la.. oldboy da çok acıklı bi film yeaa.. adam yannışlıkla kızını şaabıyo falan.. allah kimsenin başına vermesin..

zütlü.. ben de mailde gördüm sonra burda göremedim.. dedim bu manyak sildi heralde yorumunu.. aynen böle dedim bacom.. manyak dedim sana.. beni affedebilecek misin.. söz bak evlenmiycem.. ya da en fazla bi kere evlenicem ama hemen boşancam.. olur di mi..

mgntwmn dedi ki...

ulen hepiniz ıssız sessiz herifler oldunuz len:)

ben sorulardan şöyle kaçıyorum: hep babamın yanına oturuyorum düğünlerde. iç rakıyı iç rakıyı sarhoş taklidi yap. dansözü çağır göbek at falan. sonra korkuyolar galiba gelmeye yanına. masadakiler de zaten çekirdek kadro ya soru sormayan aile tayfası oluyor. bir iki böyle yaptım, tuttu. deneyin bak.

Selamon dedi ki...

Abi amk. Çok uzun yazıyor senin yorumcular, çok üşeniyorum okumaya; "Abi öyle deme, bizim buralarda çok hanım bir kız var, bi tanışın bak.." espirisini yapan oldu mu? Olmasın lütfen.

Adsız dedi ki...

Insan fobisi yuzunden oz kardesinin dugunune telgrafla katilan bir hayvan olarak yaziyorum su anda.Yazi terapi etkisi yapti.Bide sen kitap yaz imza gunune 10 kitapla gelmeyen adi olsun.En azindan telgrafla katilmayan kesin ole olsun.