Pazar, Haziran 27

özgüven..

güzel türkçemizde "götüne güvenmek" diye bi deyim var.. buradaki göt kişinin üzerinde oturduğu yani kendi öz götü olduğu için buna özgüven de diyebiliriz.. ingilizcesi self-confidence.. ama sanırım aramızda ingiliz yok.. varsa da manyak mı lan.. niye türkçe blog takip ediyo.. koyyim ingilizlerin götüne.. neyse mevzu manyak ingiliz takipçilerim değil.. öz götüne güvenmek.. zaten başkasının götüne güvenmek çok saçma olurdu.. ama böyle tane tane anlatıyorum ki siz okurlarımı ebleh yerine koyduğum iyicene anlaşılsın.. yazıya götünden giriştiğimiz bu paragrafı bitiriyorum.. buyrun gelişelim..

özgüven götüne güvenmek olarak adlandırılabiliyor ise.. demek ki öz dediğimiz şey aslında göttür.. düz mantık bunu gerektirir.. p ise q diye bişey var.. hepimiz mantıklı ve dümdüz insanlarız.. bence ikna olabiliriz.. hatta buyrun cümle içinde kullanalım.. İlkem; küçüklerimi korumak, büyüklerimi saymak, yurdumu, milletimi özümden çok sevmektir. yani diyor ki.. yurdumu milletimi götümden çok sevmek gibi bi ilkem var.. doğrudur olabilir.. prensipleri olan insanlara saygım var.. şahsen benim de var.. götüm değil tabi.. prensiplerim.. hayır arkadaşım götüm de var.. iki dakka lafı götünden anlamadan durabilir misin lütfen.. biraz kuru ama var yani götüm.. somut ve yalın olarak var.. yalın olmayıp yanına bi şeyler geldiğinde işler biraz karışıyor.. mesela çalışma götü yok bende.. aşık olma götü de yok.. evlenme götü desen hiç yok.. tu.. sanırım artık biraz var.. lan sana laf anlatıcam derken yazının başı götü oynamaya başlıyor.. olmaz ama.. konu benim götüme nerden geldi anlamadm.. hep sizin yüzünüzden götler.. akıllısı beni bulmaz.. delisi götümden ayrılmaz.. şimdi herkes benim götümün geçtiği satırları okumamış gibi yapıcak.. anlaştık mı.. konu benim götüm değil.. konu kim kardaşyanın götü olabilir mesela.. yani bahse mevzu bir göt seçilecekse bu kim kardaşyanın götü olmalı.. aşağıda temaşa ettiğiniz şey dünyanın sekizinci harikası.. kardaşyanın kesme şekeri..



burada kim hamfendinin bakışına dikkat çekmek istiyorum.. bakınız.. nasıl da özgüven dolu bir bakış.. dosta güven düşmana korku salıyor.. gözlerinin içiyle bakın bu benim götüm.. ne kadar da güzel değil mi.. demekle kalmıyor.. hipnotik etkisiyle istediği cevabı alıyor.. işte göt.. işte özgüven..


aslında daha fazla söze de gerek yok.. fakat bir sonuç cümlesi yazarak ortaokul kompozisyon öğretmenimin ruhunu şadetmek istiyorum.. özgüven sahibi olacak kişinin götü göt gibi olacak bilader..

18 yorum:

seyyarat dedi ki...

Seninkinin olduğu cümleler daha eğlenceliydi ama.

fevkalade olağan dedi ki...

eğlenceli diyo bi de..püü.. kendi götünle eğlen sen pislik..

seyyarat dedi ki...

bir de hakaret yedim yahu. iltifat da edilmiyor sana.

Enteldantel! dedi ki...

Yeğenimin kafasını çok karıştırdım bilom, önce kıçımın kenarı demeyi öğrettim sonra da çok da götümdeydi demeyi. Şimdi ikisini demeyi de beceremiyor, götümün kıçı diyor sdsfdsf.

Ya neyse işte yorumlara abone olmaya geldim ben. Götüme güveniyorum. Teşekkürler.

gasilhane dedi ki...

ronaldo bile nasiplendi o özgüvenden.

seyyarat dedi ki...

iyi yapmışsın entel. bana kimse öğretmedi çocukken. hepsini kendim öğrenmek zorunda kaldım. hayat çok zordu.

fevkalade olağan dedi ki...

ya seyyalcim sen desene ben iltifat ediyorum diye.. ben ne biliyim yani.. biri götüme doğru cümle kurduğunda elimde olmadan huylanıyorum..

bilom.. yeğenine bişey öğretme sen en iyisi mi.. bırak normal birileri ilgilensin çocukla.. hayır elalemin çocuklarını piç ettin bari yakınlarına zararın dokunmasın.. dikkate al bunu..

gassal.. ayıp.. insanların arkasından konuşmak hiç hoş değil.. arkası derken götü değil tabi.. göt serbest..

seyyal.. aranızda konuşmayın..

seyyarat dedi ki...

sen benim ismimi değiştiriyorsun o kadar ben bir şey diyor muyum? konuşurum entelle. banane.

ayrıca iltifat tabii. önce söylemeli miyim öyle olduğunu? seninle ilgili olur da cümle nasıl iltifat olmaz?

Enteldantel! dedi ki...

Bilom farkındaysan ben hiç ağzımı açmadım. Söz dinleyen bir insanım çünkü yani sonuçta :/

seyyarat dedi ki...

anında satıldım yalnız. ben seninle konuşmak için azar işiteyim o kadar entel, yaptığına bak.

fevkalade olağan dedi ki...

zeyyalcim.. canım.. gözümünçi.. ben öyle demek istemdim.. sen de hemen alınıyosun yea.. bak biloma.. o kadar şeyler diyorum.. hiç yüzü kızarıyo mu ipnenin.. biraz örnek al onu kendine.. ama gene de aranızda kounşmayın yani.. blogun kurallarını çiğnemeyin..

bilom.. senin eşin menendin bulunmaz yeaa.. gel öpüyüm bi tane.. muah..

seyyarat dedi ki...

tamam bak böyle söylersen ben de söz dinlerim.

Enteldantel! dedi ki...

İşte bana hep böyle söylüyo. Canımın mıncırığı yaa, o kadar adi bi insan ki ::

fevkalade olağan dedi ki...

ilahi ben.. çok ömürüm ben yeaa.. ehhikehhi..
::

sutlukahve dedi ki...

bütün sorun götle barışmakta yani... o zaman bu bir self-help kitap adı olabilir bence: götünzle barışın / peace with the ass! (ass is not a reference to you! hemen alınma)

mEta dedi ki...

Başlığa tıkladıktan sonra açılan resimlere kocaman bi kahkaha attım

cupcake dedi ki...

bir nez poposu hatırlıyorum ama...

onla ilgili yorumunuz nedir? :D

fevkalade olağan dedi ki...

zütlüm.. aynen doğru konuşmuşsun.. dünyayı güzelleşritmeye götümüzden başlıycaz..

meta.. ehhi..

gapkek.. hakketten bi nez vardı di mi.. bak o da güzel bi parça.. ama tabi göt dedin miydi öncelik kardaşyanın.. şimdi kardaşyan ve lobları için bir dakika saygı duruşu..