Cuma, Temmuz 23

bugün kozmos için ne yaptım..

her şey sabahın köründe uykumun acı bir elektirikli süpürge sesiyle bölünmesiyle başladı..

-anne noldu seferberlik mi ilan edildi..
--karışma sen.. halıları yıkıycam..
-ya nesi var halıların tertemiz işte..
--sen ne bilicen..
-ya başka işin mi yok.. yemekteyiz falan izlesene sen..
--karışma sen kadın işine..
-bak sütümü helal etmem..
-- ne sütü be.. deli..

inatlığımı annemden aldığıma göre onda benden çok daha fazla inat olduğunu söylememe gerek yok.. kaybedeceğim bi savaşı daha fazla uzatamadım.. süpürme faslı bittikten sonra..

-halı yıkama makinasını indir dolaptan..

emirler ardı ardına yağmaya başladı.. hayır göt kadar evde bir adet elektirikli süpürge.. bir adet halı yıkama makinası.. bi kaç takım vileda seti.. bir çamaşır makinası platosunu kaplayacak kadar çok ve envai çeşit deterjan ıvır zıvır.. sanırım temizlik hassasiyetimi babamdan almışım..
neyse makinayı indirdim de onunla kalmadı tabi.. yazık kadıncağız bu sıcakta uğraşırken yan gelip yatamam.. alır mısın elinden makinayı.. bir hışımla girdim halılara.. o nasıl bir performans.. aman allahım.. halı halı olalı böle bir muamele görmemiştir.. halının tüyleri diken diken oldu diyim ben.. siz gerisini anlayın.. derken temizlik bitti ve ne olduysa işte tam da o anda oldu.. deli gönül doğrulmak istedi ama ne mümkün.. on dakka eğik durunca salak vücut sanmış ki bir ömür öyle geçecek.. allahım doğrulamıyorum.. kambur oldum.. o nasıl bi ağrıdır öle.. o nası bi inleme..

lakin annem makinanın kirli su haznesini açınca gördüğüm manzara karşısında göz yaşlarıma hakim olamadım.. kapkara bi su.. abooov.. çamur gibi.. ne pismiş lan meğer bizim halılar.. kolera olmadan yıkadığımız iyi olmuş..

konu dağılmadan şu kirli su hakkında bi iki çift laf edeyim.. işte o kirli su var ya.. o suya bakmak insanın bütün yorgunluğunu alıyo.. vay be ne süper bi iş yapmışım şahane bi insanım ben moduna girip yüzünüze mutlu bi tebessüm konmasıyla nobel ödülü almış bi bilim adamı edasına bürünüyosunuz.. o derece anlamlı ki o kirli su.. atmaya kıyamıyorum.. bi şişeye koyup ömrümün sonuna kadar seyretmek geliyor içimden..

17 yorum:

J-İBO dedi ki...

:) oğul oğul merhametli oğull

fevkalade olağan dedi ki...

yeaa işte.. millet görsün.. analar ne yiğitler doğuruyor..

Zambra dedi ki...

Tam evlenilecek erkek profili olmuş bu da bel ağrısına değer sanırım :P

gasilhane dedi ki...

Temizlik iyidir.

sutlukahve dedi ki...

Yazında bana da yer vermen gözlerimi yaşarttı bacom. Bu arada söylemiş miydim, insanımızın gündelik yaşamını adeta pastoral bir tat ile ama kesinlikle post-modern bir sos ile servis etmişsin.

fevkalade olağan dedi ki...

zambra.. her eve lazım cinsinden hem de.. alan pişman olmaz..

gassal.. burun karıştıran fotrafınla yorumun şahane bi uyum örneği..

baco.. yer yer lirik bi hayli de epik olduğunun da altını çizseyişin keşke.. bi de yazının neresinde sana yer vermişim.. gözümden kaçmış o..

gasilhane dedi ki...

Farkettin:)

Enteldantel! dedi ki...

Bilom o pis suyun yaşanmışlıklarıyla ilgili örselenmiş bir yazı da bekliyorum senden.

Enteldantel! dedi ki...

Abonelik işlemleri için tıklamaya geldim bilom, hiç kalkma sen yolu biliyorum nasılsa. Beni de kendine benzettin piç!

fevkalade olağan dedi ki...

elementdaşları dağlardan bayırlardan akar çayırlarda oynar coşarken o ayak kirleri ve halı böcükleriyle bir arada etiketi yolunmuş bi litrelik uludağ limonata şişesine hapsolmuştu.. bu kirlenmiş haliyle artık hiç kimsenin istemeyeceği.. değil içmek bulaşıkları yıkamak için bile kullanmayacağı bir suydu artık.. asla eskisi gibi berrrak olamayacaktı örneğin.. hopsolduğu şişeden kurtulup yenidenyağmur olamayacaktı.. benzersiz bi kar kristaline dönüşüp tatil bekleyen minik bir yüreğin daha hızlı atmasına sebep olamayaaktı.. kuru toprağı avuçlayan bir çiftçinin duasına cevap vermekten çok uzaktı.. en beteri de.. ağlamaya en çok muhtaş olduğu bu halde.. iki dama gözyaşı olamayacaktı ya.. heaa.. o işte.. acıklı yani.. kekremsi falan işte..

Enteldantel! dedi ki...

Burnumun direkleri sızladı inan olsun :(

mgntwmn dedi ki...

mistir sıkoçbırayt mı oldun sen. hacı benim eve de bi el atsana. bak makinen de varmış.

DeliRapunzel dedi ki...

kadınların neden psikopatça temizlik yapmak için kocalarıyla sevgilileriyle babalaryla oğullarıyla bilimum erkek çeşidiyle neden ölesiye kavga ettiklerini, yapılan temizliğin ardından duyulan mutluluğu hiç bir orgazma değişmeyecekleri bu sapkın temizlik hastalığını bir erkek gözünden ne de güzel anlatmışsın :)
herşey rağmen kirlenmek güzeldir :)

fevkalade olağan dedi ki...

bilom.. burnunu yirin.. ehhi..

megnıt.. siz de kız olcanız yeaa.. sonra da vay efendim ben neden evde kaldım.. o kadar da çeyizim vardı halbuse.. falan filan..

rapunzel.. bi de yüreğime sağlık ossun mu.. hadi ossun madem..

zey0zey dedi ki...

bizim evede gelsene yardıma :p

Adsız dedi ki...

çok beğeniyorum olm seni. seni ve sayın bilon hanımı.

hidden dragon dedi ki...

e peki doğrulabildin mi? yoksa bel-sırt öyle tutuk mu kaldı? ben o kısmını anlayamadım pek...