Cuma, Temmuz 30

eyvallahsız olmak..

gurur duyabileceğin tek bi özelliğim olsa bi tek eyvallahsız olmakla gurur duyardım.. ıssız bi adaya giderken alacağım üç şey olsa biri bu diğeri de vantilatör kayışı olurdu.. üçüncüye gerek bile yok.. o derece..

ipim kuşağım sikim taşağım mottolu bi hayat yaşamak gibi bişey bu.. hiç kimseye.. hiç bişeye eyvallah etmeyerek kendini bin türlü sıkıntıya atmak amma ve lakin yine de garip bi huzuru hissedebilmek bi yerde.. gün gelip maddi zarara uğramak.. başka bi gün yannız kalmak.. yine de yediği boktan başını kaldıramamak.. onörlü olduğu kadar habis bi huy.. bana nerden bulaştı.. evvelden beridir var mıydı bilemiyorum lakin.. şimdi düşündüm de.. iyi ki var.. hatta sevincimden hepi börttey şarkısı bile söyleyebilirim şu dakka..

sanırım bi takım kasaba muhtaç olmama yanlısı atalarımızdan beridir var bu nane.. bendeki misalleri neredeyse hayat hikayeme denk düşecek bi hacme sahip ama yine de bi kaç tanesini yazıyım.. misal son çalıştığım kurumun müdürüyle 6 yıl kadar selamlaşmadım.. adamın öle pek fena bi huyu olduğundan değil.. sadece otorite olarak orda bulunuyo olması ve selam verdiğimde sanki yavşıyormuşum gibi hissedeceğim için yapmadım bunu.. tamam bi kaç kez zoraki "nassın müdürüm" dediğimde götünü dönüp gitmiş olması da etkilemedi değil.. etkiledi yani.. çift olumsuz olunca kafam karışır gibi oldu.. garantiye almak için yazdım.. ama emin olun üç kuruşluk çıkar için o zilleti yaşamamaktı amaç.. ha ne oldu.. bi dönem ekistıradan ne varsa üzerime yıkılmaya çalışıldı.. neyse ki onu da hallettim ama konu bu değil.. eyvallah etmemek kısmını anladıysak fazladan uzatmaya gerek yok..

diğer bi örnek de alışveriş diyaloglarından olsun.. sene bilmem kaç.. paranın para olduğu öğrencilik yılları.. sirkecide fotraf makinası almak için dolanıyorum.. bi model var.. onu alıcam.. fiyat aşşa yukarı aynı hepsinde.. bi dükkan makinanın çantasını da beleş veriyo.. akıl fikir herbişey diyo ki oradan almak gerek.. neyse adamla konuşmaya başladık..
- çantası da dahil di mi bu fiyata..
-- tabtabi..
- bi görebilir miyim..
-- ne yani..çantasını beğenmezsen almıycan mı.. ehi..
- bi bakayım ben..
-- bıyır bak..

çantayı çıkardı.. ben de baktım.. tezgaha bıraktım..

- çantasını beğenmedim.. almıyorum..

ha ne oldu gittim aynı aleti aynı fiyata çantasız aldım ama o herifin yüz ifadesini görmek buna değdi.. mutluyum.. huzurluyum.. varsın çantasız olayım.. alışveriş falan ufak olaylar da bu zurnanın en zart dediği yer gönül işleri oluyor.. orda hakket eyvallahsız olmak apayrı bi sabır istiyor ki normal şartlarda on beş kişinin sabrını şırıngayla çekip bi adama encekte etsem yine de işlemez gibi.. lakin imkansız değil.. bi teklifi ikinci kez etmeme.. kapris çekeceğine osbir çekme.. özür dileyeceğine saatler süren boş duvar seyirleri.. geri adım atmak yerine kendini bilinmezlerin kucağına atmak.. gibi bi sürü türevi var.. bunlar hakkında ayrıntı verip işin bokunu çıkarmak niyetinde değilim..

madem yegane ortak noktamız burası.. sonlara doğru geldiğimi hissettiğim işbu paragrafta bi de olayın sanal alem boyutunu şeyediyim.. her ne kadar kendime yakıştıramasam da sevilmek okunmak başkalarına önerilmek popiler olmak pohpohlanmak hepsi hoşuma giden şeyler.. bakın bunları yazarken "bizliğe sığınmamak" için zor tutuyorum kendimi.. yoksa her an "hepimiz istemiyo muyuz".. la başlayan bir cümle kurabilirim.. herneyse bunlardan hoşnut olduğumu itiraf ediyim.. lakin bunun için bi kere olsun samimiyetsiz davranıp sevmediğim birini seviyormuş gibi yapmadım.. küseceğini bildiğim halde tek bi cümlemi sarfetmeten geri durmadım.. ki o da küstü.. zaten siktir çekildiğinde küsmemesi garip olurdu.. ben de marifetmiş gibi bunu önceden bilmekle övünüyorum.. o bölümü okumamış yazılmamış sayıverin..

hülasası. eyvallahsız adam diğerleri tarafından nobran asosyal hödük kendini beğenmiş ve daha bissürü hakaretvari sıfatla tanımlanmayı göte almıştır zaten.. bunlar ona komaz.. buyrun ağzınıza geleni siz de söyeyin.. karşılığnda alacağınız cevap "tınnnnnnn"..

yannız bu yazıya istediğim gibi başlayamadım.. ifade etmek istediklerimin bi çoğunu yazarken unuttum.. istediğim gibi de bitiremiyorum.. lakin şu söze bağlarsam bi nevi sorumluluktan yırtarım.. anlatabildiysem hepimize.. anlatamadıysam sikimize ossun.. kendinize iyi bakın.. esen kalın.. allaha emanet olun.. fazla uzaklara gitmeyin.. çok koşup terlemeyin.. periyodik bakımlarınızı mutlaka yetkili servislerde yaptırın.. tanımadığınız kişilerle tanışmayın.. yeminizi suyunuzu eksik etmeyin.. had öptüm..

7 yorum:

Adsız dedi ki...

bravo asker mükemmel traş

ozkanguven dedi ki...

yazar, bi çok paragrafta derdini anlatamamaktan şikayet etmiş, ama ben ne dediğini çok iyi idrak ettim: tanımadığınız kişilerle tanışmayın! bunun üzerine düşüncem, durcam bugün.

mgntwmn dedi ki...

sayın fevk,
genellemek istemeksizin kendi üzerinizden ifade ettiğiniz ve fakat pek çok gencimizin yaşadığı bu hisleri çok güzel ifade etmişsiniz. tebrik eder, kaprissiz günler dilerim.

potatiumk dedi ki...

aha aynı ben

LHMPZVNG dedi ki...

en kötü yazın bu idi sanırım.
(evet sanırımla cümlemi seyreltme güdümü yansıttım).

Ateş Böceği dedi ki...

Aynada gördüğüm surete eyvallahım yok o derece yanii..!!

inciya rakos dedi ki...

uzun yazmışsın özet geç piç

ccc inci mcx ccc