Perşembe, Temmuz 15

türkçe

dil ve toplum ilişkisini irdelemeyen kimse kalmamıştır herhalde.. dil ve kültür ilişkisi de her çözümlemenin vazgeçilmezi olarak değinilen diğer bir konu.. bi toplumu tanımak için diline bakmak "yeterli" olmasa da "gerekli" o halde..

misal.. eskimolar her gün gördükleri günlük hayatlarının ayrılmaz bi parçası olan kar sözcüğü için tam 16 tane farklı sözcük üretmişler.. eee.. bi tek "kar" deyip geçsen konuşacak başka bi konu kalmıycak tabi.. bi nevi zorunluluk..

bi misal daha.. şu bahtsız bedeviler de kumum envai çeşidine birer ad bulmuşlar.. deve konusunda da aşağı kalmamışlar.. erkeği ayrı.. dişisi ayrı.. yavrusu ayrı.. yaşlısı ayrı.. huylusu ayrı.. huysuzu ayrı.. bahtlısı ayrı.. bahtsızı apayrı.. her birini ayrı sözcüklerle anlatmışlar..

bu örneklerden sonra bi de türkçeye bakmak geldi aklıma.. hani deriz ya hep.. kendi dilim diye demiyorum.. türkçe şöle bilim dilidir.. böle güzel bilim yapılır.. yengen bi bilim yapsın.. parmaklarınızı yersiniz.. hem adeta matematik dilidir.. o derece kuralları oturmuş.. uslu usturuplu bir dildir diye.. tartışmanın bu kısmını teğet geçip asıl çarpıcı noktaya gelmek istiyorum..

türkçe bir küfür dilidir..

haydaa.. bu da nerden çıktı şimdi.. "güzel türkçemiz"e yapılır mı bu.. deyip beni aforoz etmeden iki dakka efendi olun da okuyun.. bi sakin ol.. bi gevşe.. örneği sadece eylemler üzerinden veriyorum.. cinsel çağrışımı olan ve küfür olarak kullanılabilen fiilleri sıralıyorum..

sevmek
yatmak
oturmak
düzmek
becermek
götürmek
sokmak
kaldırmak
indirmek
yatırmak
batırmak
geçirmek
yaslamak
dayamak
delmek
patlatmak
ayırmak
bastırmak
bağırtmak
kanırtmak
anırtmak
inletmek
gelmek
gitmek gelmek
vd.

görünen o ki toplum olarak güzel memleketimizde pek kar yağmadığı ve çöl şartları da egemen olmadığı için biz de boş durmayıp aklımızı uçkurumuzla meşgul etmişiz.. hani bunun final özdeyişi.. bıyroooan.. dilimin sınırları dünyamın sınırlarıdır..

17 yorum:

Enteldantel! dedi ki...

Dilim döndüğünce size küfretmek istiyorum bilom bey.

fevkalade olağan dedi ki...

olmaz.. şimdi hemen git bişeyler al.. yemeye başla ve ağzın doluyken de konuşma..

gasilhane dedi ki...

Televizyonda reality showlar bile evlenmekle ilgili, tabii ki dünyalarının sınırı kadın-erkek ilişkisi. Sayayım: Demet akalın'ın programı var, 4 düğün 1 balayı var, evcilik oyunu diye çiftlerin hayatlarını izleten bi program var. Sik kafalısınız. Bu kadar

Enteldantel! dedi ki...

Bilom şu burnunu karıştıran kız sana sik kafalı mı dedi?

SATILMIS PALAMUT dedi ki...

bu fiiller dünyanın her yerinde cinsel çağrışım yapıyo sayın abim. sen asıl fiilleri kaçırmışsın. onları da ben sayiyim de bilim çorbasında benim de tuzum bulunsun.

kaymak
yaymak
girmek
çıkmak
yemek
içmek
uçmak
abanmak
yığılmak
yoklamak
evirmek
çevirmek
sıkmak
tutmak
göstermek
ellemek
yalamak

ve daha burada sayamadığım niceleri. arz ederim..

fevkalade olağan dedi ki...

yok canım.. ortaya demiştir onu.. bana demişse de sizli bizli demiş.. burnunusondajladığına bakma sen.. çok saygılı bi kız o yea..

gasilhane dedi ki...

Te allahım. Hee demet akalına demedim:)

fevkalade olağan dedi ki...

satı biladerim.. doğrusun.. haklısın.. zati insan abazan olmaya görsün.. su de o bile cinsel çağrığım yapıyo.. al yaptı işte..

gassal.. atar yapma küfürlü söverim bak.. çek o elini de burnundan..

gasilhane dedi ki...

O deil de kesinlikle katılıyorum tezinizdeki fikre. Fotraf çekinince değiştiririm gibi:) Öptüm kib byee

fevkalade olağan dedi ki...

tezime katılıyosan istediğin kadar burnunu karıştırabilirsin.. bayılıyorum bana hak veren insanalara.. ehhi..

SATILMIS PALAMUT dedi ki...

oymak var abi oymak. oymağı nasıl unuttuk biz yaa?

fevkalade olağan dedi ki...

ahuehuahue.. takıldın sen buna yannız..

NoktasizvirguL dedi ki...

O zaman bizim de uzmanlık alanımız sevişmek değil midir? o konuda birçok kelimemiz olduğuna göre?

mgntwmn dedi ki...

böyle arka arkaya saymayın len. bi fena oldum.tövbe yaa!

fevkalade olağan dedi ki...

firgül.. uzmanlık değil belki ama zihnimizi en çok meşgul eden şey olabilir.. diğer akvamı beşere nazaran daha bi tabu olmasıyla ilgili de olabilir.. libido ortalması hesaplanabilse onunla bile ilgili olabilir..

magnet.. git bi soğuk su dökün.. iyi gelcek kesin..

bossa nova dedi ki...

sen fiillerden gitmişin ben de
geçen gün oturup erkek cinsel organına kaç isim vermişiz lan didim.
s.k
pen.s
bül.k
p.pi
ç.k

en çok kullanılanlar sanırım daha yan anlam teşkil edecekler de var
hortum
sopa gibi..
ne diyem..
o isimlere neden nokta koydum onu da bilmiyorum.

Scartissue dedi ki...

dünyanın diğer dillerinde de en ilkel ihtiyacamız için birçok isim/eylem kullanılıyordur. bunun sadece türkçe için geçerli olduğunu sanmıyorum.