Pazartesi, Temmuz 12

yok bişey..

olağanüstü sıradan bir gündü.. o gün ne ilikleri titreten kuzeyli bir soğuk.. ne de fırın kapağı açıldığında yüze vuran yalazaya benzetilebilecek bedevi bir sıcak vardı.. dere boyunca sıralanmış asırlık saygı duruşundaki çınar ağaçlarının iki el ayası büyüklüğündeki yapraklarından her hangi bir ses duyulmuyordu.. vadinin iki yamacı arasında işveli bir rakkase gibi kıvrılan yolda ne hırıldayan bir arabaya ne tozu dumana katan bir atlıya ne de umursamaz makamındaki ıslığıyla sessizliğe tecavüz eder halde aksak adımlarla yürüyen bir delikanlıya rastlamak mümkün değildi.. bir çift yaslı göz otobüs durağının karşısındaki ahşap köşkün paslı demir parmaklıklarından hiç gelmeyecek sevgilisinin yolunu gözlemiyordu.. mütevazi caminin avlusundaki yüzü çatlamış kurak toprakları andıran ihtiyar.. son yolculuğuna çıkmadan az önce üzerine yatıp dinleneceği musalla taşını.. höpürdeterek yudumladığı çayını emanet ettiği bir sehpa olarak kullanmadı.. sırtının kamburu kavun yüklü küfeyle bütünleşmiş satıcının ciğerlerinden kopan anlaşılmaz bağırtı hiç bir yerde yankılanmadı.. gelenek ve göreneklerine yaşından beklenmeyecek kadar bağlı olduğu asla bilinemeyecek bir çocuk arkadaşının ilk kez giydiği ayakkabıya bilerek ve isteyerek basmadı.. meydandaki çeşmenin gölgesinde tembelliğin tablosuna figüranlık yapan gececi köpek irkilerek başını kaldırmadı.. vagonları sevda özlem gurbet çilesi sıla hasreti ayrılık acısı kavuşma heyecanı ve envai çeşit hayat hikayeleriyle hınca hınç dolu tren istasyonda durmadı.. bayramdan bayrama yeni kıyafet sahibi olan afacanın eriyen dondurmasından süzülen damla üç yıl önce ramazan bayramında alınan paçaları bir karış havada pantolonuna düşmedi.. piposu solunum sisteminin doğal bir uzvu haline gelmiş kır sakallı yazar bütün mekanik cesaretiyle dijital devrime meydan okuyan emektar daktilosunun tek bir tuşuna bile dokunmadı.. fevkalade olağan bir gündü.. o gün anlatılmaya değer hiçbir şey olmadı..

23 yorum:

sutlukahve dedi ki...

Baco bir heyecan bir şey olacak diye bekledim. Ne gelen var ne giden! Peh!

mgntwmn dedi ki...

e çok sıkıcıymış:)

bak sütlü de sıkılmış.

fevkalade olağan dedi ki...

bazı günler böyle huysuz oluyo işte.. oldurmayan allah oldurmuyo.. hayır allah oldurmamışken ben çıkıp oldursam ayıp olmaz mı.. siz de bik bik etmeyin bakıyım.. kodum mu oldurturum bak..

SATILMIS PALAMUT dedi ki...

cem mumcu okumalı bu yazıları cem mumcu. senin kılın etmeyen insanlara yaptığı tekliflerden birini sana da yapar belki. bi kitap da sen yazarsın sayın abim. yoksa buralarda harcanıcaksın yazık olucak diye korkuyorum.

J-İBO dedi ki...

:) harbiden olağanüstü sıradan

kaba şimşek dedi ki...

dereboyu kavaklar olacak o bi kere!

pusarık dedi ki...

ama var ya tasvir manyağı yapmışın yazıyı, helal :)

bossa nova dedi ki...

gördüm gördüm o fevkalede olağan olağanüstü sıradanlığı resmen gördüm!:)

fevkalade olağan dedi ki...

satı.. okusun tabi la.. sebil yazı işte.. herkes okusun.. ama öle teklif meklif istemem.. kitap dedin miydi gözüne lamba tutulmuş davşan gibi kitlenir kalırım.. iyiyim ben böle..

cibo.. e biz ne dedik bilader.. ehhi..

kaba.. kavakların ömrü kısa.. asırlık bişey lazımdı.. o yüzden castingte ufak bi oynama yaptım.. senin de gözünden hiç bişi kaçmıyo he.. çakkal..

buzarıg.. abarttınca iyi abatıyorum di mi..

bossa.. ne bağrıyon la açıkta bişey görmüş gibi.. ehhi..

Pinhan dedi ki...

olağanüstü sıradan bir gün bu kadar güzel cümlelerle ifade edilince şükrettim hal-i ahvalimize. olmayanda bile ne kadar çok şey oluyor dedim kendime...

dereotundannefretederim dedi ki...

dereotundan nefret eden de yorum yapmadı say

fevkalade olağan dedi ki...

pinan.. eet tersten bakmak öle bişey.. olanda tek bişey oluyo iken olmayanda sonsuz şeyler var.. inanır mısın.. hiçbiri de olmuyo.. ben inanırım.. safım zati biraz.. ne söylesem ilkin kendim inanıyorum..

derottu.. sen de beni okumadı say anlaşalım..

Enteldantel! dedi ki...

Bu Satılmış Palamut denilen arkadaş bu işlerden anlıyor bence.

Ne be ne! Bence çok güzel bir yorum yaptım.

fevkalade olağan dedi ki...

::

Enteldantel! dedi ki...

Bilom senin noktalar köşeli mi ne sfdfsdfds.

fevkalade olağan dedi ki...

aslında değil de.. film icabı işte..

Enteldantel! dedi ki...

Bilom o değil de yarın öbür gün bu yazı hayatımızı kurtaracak bak ben sana diyeyim. Tabi evvela benim bunu bi redakte etmem lazım sdfsd.

Dilimizde bazı noktalama işaretleri var bilom bunu biliyor muydun? İlk duyduğumda ben de şoka girmiştim gerçi.

fevkalade olağan dedi ki...

nası hayatımızı kurarcak la.. fal bakar gibi konuşmasana.. bozdurup dünya dünya turuna mı çıkcaz..

o hususta haklısın bilom.. cümleler biraz uzayınca iki nokta yetmeyebiliyo da.. biraz da okur kafa yorsun canım.. alışmışlar hazıra.. löp löp okusunlar.. yeak yeaa..

Enteldantel! dedi ki...

Kurtuluş planlarımla ilgili detayları daha sonra izah edeceğimdir.

Senin okurların harbiden çok tembel bilom yea, namkörler üstelik. Benim okurlarım hiç öyle değil mesela. Benim okurlarım cici ::

fevkalade olağan dedi ki...

la manyak neyin gizemini yapıyosun.. buraya yorum yaparken arada msn de konuşmuyo muyuz aynı anda.. ordan anlat işte.. saf yea..

okurlarıma laf ettirmem taam mı.. gerekirse ben ederim.. lan okurlar.. siz de hakketten ne tembelsiniz he.. okumazsınız olum siz.. hepinizi berbere kofföre çıkar vericem.. ipneler..

SATILMIS PALAMUT dedi ki...

ben ikinizi birden meşhur edicem merak etmeyin. şu cemle bi tanışiyim. yazar görsün hörsüldek.

fevkalade olağan dedi ki...

tamamdır o iş.. seni menacerim ilan ettim.. pazarla beni satı.. artık ben de paraya dönüşmek istiyorum..

SATILMIS PALAMUT dedi ki...

seni direk altın yapıcaz sayın abim. bak ordaki direk yazım hatası değil yanlış anlama. bildiğimiz eski beton direklerden düşün. heh onun altın olanı na böyle.
yüz metre diksek üçbuçuk metre bana kalır. iyi iyi olur bizim iş.