Cuma, Eylül 17

işte o haber..*

"Sigarayı bırak" telkini kanser ediyor
Filipinli Morrison Tobacco Co. şirketinin sponsorluğunda yapılan bir araştırma tıp dünyasında deprem etkisi yarattı. Annelerin sigarayı bırakma telkinlerinin sigaradan yaklaşık 8 kat fazla kansorejen etkiye sahip olduğu kanıtlandı.

Geçtiğimiz hafta içersinde Scientific Index adlı dergide yayımlanan bir makale sigara tiryakilerini ve ailelerini yakından ilgilendiriyor. Aslen İsviçreli olan ve Norveçli bir balıkçının oğlu olarak İsveç'te dünyaya gelen onkoloji profesörü Bjoern Anckarström tarafından yürütülen araştırma yıllardır dile getirilen "sigara kanser yapar" iddiasını rafa kaldırdı. 72 milletten 7200 denek ve annelerinin üzerinde gerçekleştirilen deney ve gözlemlerin sonucunda "içme şu zıkkımı", “bırak artık”, “hem parana hem sağlığına yazık”, “kendini zehirliyorsun” gibi sözlere maruz kalan deneklerin, sigara içmeleri ailelerince desteklenen bireylerden daha fazla kansere yakalandıkları ortaya çıktı.

Araştırmanın kaynağı sağlam: İsviçre

Prof. Anckarström düzenlediği basın toplantısında “17 yıl süren araştırmamın sonuçları gösterdi ki kanserin asıl sebebi sigara değil anne dırdırıdır. Yıllarca sigaranın günahını almışız boşuna. Bu araştırmayı yapmaya sigara içmeye devam eden herkesin neden kanser olmadığı anlamlandırmaya çalışırken karar verdim. Tesadüf eseri ailece sigara içen kişilerin daha az kanser olduklarını fark ettim ve anne dırdırına odaklandım. Sonuçlar tam da beklediğim gibi çıktı. Zaten böyle çıkmasa çok pis rezil olacaktım. İsviçreli bilim adamlarının şöhretine leke sürdürmediğim için çok mutluyum. Yeri gelmişken bizi İsveçli bilim adamlarıyla karıştıranlara da çok içerlediğimi belirtmek isterim” dedi.

Dırdırcı anneler şaşkın

Haberin küresel çapta yankı uyandırmasıyla birlikte anneler ne yapacaklarını bilemez bir halde tekel bayilerine gidip çocukları için sigara almaya başladı. Oğlunu geçen yıl kanserden kaybeden bir anne katıldığı televizyon programında “Oy ben ne ettim? Evladımın eceline sebep oldum. Keşke bırak deyip başının etini yemeyeydim. İç diyeydim. Daha çok içireydim. Tutaydım kendi elimle tütün saraydım. Oy benim dertli başım oy!” diyerek cinnet getirdi. Sigara şirketleri yeni reklam kampanyalarında “annelerin tercihi” ya da “anne eliyle sarılmış gibi” sloganlar kullanmayı planlıyor.

Sigarayla Savaşanlar Derneği ateşkes ilan etti

14 yıldır faaliyet gösteren Sigarayla Savaşanlar Derneği başkanı Adem Demlik muhabirimizle yaptığı görüşmede “Bunca yıldır yok yere savaşmışız. Ama artık bu saçma kavgaya son veriyoruz. Haberi alır almaz dernek başkanı olarak bizzat kendim sigaraya başladım. Arkadaşlara da birer dal ikram ettim. Zaten birçoğu bıraktım ayağına yatıp gizli gizli içmeye devam ediyormuş. Bundan sonra sigarayla değil sigaraya laf eden annelerle savaşacağız. Tabelacıya sipariş verdik. Derneğimizin yeni adı Dırdırcı Annelerle Savaşanlar Derneği oldu.” Diyerek mutluluğunu ifade etti. Makalenin yayımlandığı 31 Mayıs tarihi Dünya Sigaraya Yeniden Başlama Günü ilan edildi.

*hangi habermiş ki o yeaa.. diyenler bi önceki yazıya bakabilir..

10 yorum:

Pinhan dedi ki...

eşşek zaytungcular niye yayımlamadılar ki, çok şahane haber yapmışsın bence, onlar paylaşmadı hemen ben paylaşıyorum arkideşlerimle:)

fevkalade olağan dedi ki...

kesin fesatlıktan yayınlamadılar.. çekemiyolar işte.. var mı başka izahı.. bence yok..

paylaşan yerlerin dert görmesin..

bossa nova dedi ki...

Gerçek haber diye yutturduklarına bin basaraktan bade süzerekten!
Böyle bir haber nasıl olur da kıyıda köşede toz torpağın arasına atılır Zaytung'u kınıyorum!

SATILMIS PALAMUT dedi ki...

vatandaşı güldürürken öldürmüşsün sayın abim. yayınlamazlar tabi böyle haberi, kıskanırlar. sen iyisi mi kendi gazeteni kur.
kolpa medyada kartele hayır. hele tekele, haphayır.

Olric dedi ki...

Bunu bilmeyen mi vardı akıllım sahi varmıydı?

Enteldantel! dedi ki...

Sen bunu bana daha önce niye göstermedin lan ibine. Ama neyse şimdi daha iyi oldu galiba. Yattığım yerden okudum böyle. Moralmanlarım biraz yerine geldi. Her işte bir hayır vardır bilom, bugünümüze şükür :/ Verilmiş sadaka kafasındayım şu an.

Yıldızın parlasın!

fevkalade olağan dedi ki...

bossa.. ben de kınıyorum zaytungu.. artık her gün değil iki üç günde bir bakıyorum siteye.. biraz akıllansınlar..

satı.. alayı yandaş medya bunların yeaa.. bi çift memeye memleketi satarlar..

orric.. varsa da bilenler bilmeyenlere anlatıyo işte.. hoca vasiyeti..

bilom.. benim de gizli saklı eylemlerim oluyo ara sıra.. hem kıyıda köşede bi kaç yazın olucak bu devirde.. senin de sütyeninin içinde sakladığın bi kaç yazın vardır kesin.. vardır vardır..
yıldızım sana girsin..
::

blogların efendisi dedi ki...

ahaha çok hoş gerçekten, bi an gerçek sanıp dırdırcı anneme okutmayı bile planladım.

o değil de, keşke gerçek olsaydı

fevkalade olağan dedi ki...

efendi efendiiğ.. buraya gelip benim haberlerim hakkında gerçek değil gibisinden lakırdılar edemezsin tamam mı.. sen bana yalancı mı dedin şimdi.. ha ben bunları götümden uyduruyorum yani.. terbiyesiz..

blogların efendisi dedi ki...

ilahi..