Cumartesi, Ekim 16

bal.. düğün.. mermi..

- dayı çay içer misin..

söylersen içerim bidene..

- bilader bize iki çay versene..

sen cağra mı içiyon.. içme yeğenim.. çağra çok fena.. adamın ferini fesini alır.. dey mi.. bence doğru gonuşuyom.. benim dedem vasiyet etti bana.. 114 yaşında öldü.. rakı içerdi ama hiç sigara içmemiş.. yayla havasını çekmiş çigerlerine.. bana da içme torunum dedi.. ben de ağzıma sürmedim.. onun yerine gider en iyi balı alır onu yirim.. dey mi.. bal yirim daha iyi onun yerine.. rakı içerdi ama rahmetli.. rakı iç.. rakı içerken yanında etini balığını yirsin.. rakıdan bi zarar gelmez.. ailen de yer nasiplenir.. rakı adamı yedirir.. ama cağra öle değil.. çek çek höffle.. kime ne faydası var.. cağra iştahını keser.. içme yeğenim..

- doğru diyosun da meret çok tatlı be dayı..

sen de haklısın icabında.. herkesin bi hastalığı var.. bazısı komar oynar.. bazısı içki bazısı da cağra.. bende duğün hastalığı var. duğün oldu mu işi gücü tarlayı tapanı bırakırım.. giderim.. hiç bakmam.. giderim derdimi tasamı unuturum.. yazın yaylada şenlik oldu muyudu ben bi hafta onbeş gün giderim hep.. burda dernek var.. otobis kaldırıyo.. ona binerim giderim.. benimki de duğün hastalığı.. cağra içeceğine duğüne git.. kafan genişler.. rahat edersin.. dey mi..

- düğün sevmiyorum ben..

la duğün sevilmez mi.. cağra içmesen severdin.. ben senin yerinde olsam o cağraya vereceğim paraylan mermi alırım.. yazın yaylaya gidende atarım.. bari sesini dinlerim.. dey mi.. sesini dinlerim.. eccük gencelürüm.. valla cağradan iyidir.. her gün beş kağat veriyon ona.. o paraylan bi çuval mermi alır atarsın.. bence doğru konuşuyom..

- senin çocuklar içmiyo mu..

içmez mi anasını bilmem nettiklerim.. ben onlara da çok anlatıyom ama dinleyen yok.. diyom oğlum bu iyi bişey olsa sizden önce ben koşar alırım hepisini ben içerim.. bırak bunu diyom.. dey mi.. iyi bişey olsa en çok ben içerim.. bunu bırak rakı iç sen.. duğüne git.. silah at.. cağra neymiş.. o paraylan git en iyi balı al onu yi..

- dayı sen ne iş yapıyon..

benim arılarım var.. arıcılık yapıyom.. çok güzel balım var.. hakiki katkısız bal.. gel sana en iyisinden vereyim iki kilo..

- kaç para..

kilosu 40.. ama en iyi bal.. yayla balı..

- dayı çaylar için sağol.. ben kaçayım.. sen de fazla durma bence.. dumanlı burası.. dokunur..

7 yorum:

aa bak ne güzel yorum dedi ki...

gomik olmuş beyaa

siz, yaşayanlar dedi ki...

müthiş. "diyom oğlum bu iyi bişey olsa sizden önce ben koşar alırım hepisini ben içerim.." burda bi mola vermek durumunda kaldım.

yüzonikinci dedi ki...

az önce bu diyalog gözümün önünde oldu sanki.süper anlatım.

Hayal Meyal dedi ki...

orası neresi peki?

Turist dedi ki...

çağra sağlığa zaralıdır! çağra içen ölür. çağra içmeyen de ölür?!
-bana da bi çay!

Adsız dedi ki...

çayı dayıya sen söylediydin. ama çay için dayıya sağol dedin.
yeğen dediğin böle olur zaten. çayı söyler, sonra da dayı söylemiş gibi davranır.

siz, yaşayanlar dedi ki...

kaçarken hesabı dayıya yıkmış demek ki sdfşlsdşf