Cumartesi, Ocak 8

kestane yiyin..

şiir yazamam.. insanları ya da nesneleri methedemem.. abartmaya karşı abartılı düşkünlüğüme rağmen beğenilerimi anlatırken mübalağa etmem.. iyimiş.. güzelmiş.. başarılı.. gibi tırtımsı ifadelerle geçiştiririm.. belki size öyle gelecek ama bu sefer de abartmıyorum..

kestane şahane bişeydir.. kestane çok şahane bişeydir.. en şahane bişey kestanedir.. kestaneden daha güzel bişey varsa o da kestane şekeridir.. kestanesiz bir dünya düşünemiyorum.. bugün hala hayattaysam ve kısa ve orta vadeli planlarım arasında intihar etmek yoksa bunun yegane sebebi biraz daha kestane yiyebileceğime olan inancımdır.. evlenmek ve bu lanet olası dünyaya bir çocuk getirmeyi düşünüyosam bu sadece çocuklarımın da kestane yiyebileceğini ümit ediyor olmamdandır..

günümüz toplumu kestaneye gereken değeri vermiyor.. sıradan bir yiyecek muamelesi yapıyor.. ve bu benim içimi parçalıyor.. örneğin bi kestane şekeri gerçeği var.. en mendebur.. en bunalımlı.. en depresif zamanlarda bile tüketildiğinde fizyolociye kudret piskolociye destek sağlıyor.. ama gel gör ki kilosunun fiyatı neredeyse slav kökenli bi seks emekçisinin bir seansıyla aynı.. olmaz.. devletimizin buna bişey yapması lazım.. dünyanın en pahalı kestanesini ben yiyorum eylemleri yapabiliriz.. mesela fakir ailelere kömür yardımı yerine kestane şekeri yardımı yapılabilir.. ya da doktorların yazdıkları kestane şekeri reçetelirin ücretini sosyal güvenlik kurumları karşılayabilir.. ilkokullarda öğrencilere kestane mamülleri bilaücret dağıtılabilir..

tabi her şeyi devletten bekleyemeyiz.. misal bi tema vakfı var.. her buldukları yere meşe palamudu dikiyor bu gerkezler.. lan sincap mıyız olum biz.. napıcan palamudu.. dik oraya mis gibi kestane.. ne güzel yiriz.. gölgesinde salıncak sallanırız.. renkli istop oynarız.. manita ayıklarız.. yaparız yani bişeyler.. ama en mühümü kestanesini yeriz.. şekerini yaparız.. pastaya dondurmaya koruz.. onları da yeriz.. lütfen ama.. aaaa ama.. sinirleniyorum ama.. kaldırmayın beni yerimden fena yaparım ama..

ama işte birey olarak yapabileceklerimiz de var.. bugün herkes kapısının önünü süpüreceğine mesela.. bi tane kestane ağacı dikse.. hayat bayram olabilir.. bayram demişken.. yılda bir günün kestane bayramı olarak kutlanması da hiç fena olmaz.. şeker ve et bayramları varsa kestane bayramı da olmalı..

sanırım yeteri kadar bilinçlendiniz.. umarım abuk sabuk yorumlar yapıp sizleri kestane odunuyla dövmeme sebebiyet vermezsiniz.. kestaneyi çizdirmek gibisinden komiklik yapacakları şimdiden tehdit ediyorum.. yapmayın çoğcuğum.. satırlarıma burada son verirken hepsinize sağlık mutluluk ve bol kestaneli günler diliyorum.. canlarım benim yeaa..

6 yorum:

nihavent renkler dedi ki...

ekim ayında bozdağ'a gittik,yer gök kestane ağacı,adım attığın yer kestane...önce gözümüz döndü kilolarca topladık.kendimize gelince yerlerdeki binlerce kestanenin üzerine basa basa uzuuun yürüyüşler yaptık.Toplamaya üşenenler için köyde satıyorlarda.Bozdağ'da yaşlanmak istiyorum...

thejokeisonyoubitch dedi ki...

Viva La Kestane! onunda kestane ile yakin iliskisinden mi bilmem, sanki kestane odunu ile adam dovmek bile seni, euee pardon sizi mutlu edebilir gibi geliyor.
Saygilarimla

ibrahimji dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
gece dedi ki...

o kestaneleri silip pattes yazıcam yerine... cümlelerini ona göre düzenleyip altına imzamı atıcam... sonra da ben niye yaptım bunu demicem... gidip pattes kaynatayım ben. hadi bakalım.

OYA dedi ki...

ben bursalıyım.kestane şekerini biz yemeklere katık olsun diye yeriz.:))))) öyle bol yani..:))
göndereyim ben sana ya...

Adsız dedi ki...

kestane iyi de. osuruk yabmıyo mu o.