Salı, Ocak 31

ortaya dağınık..

insan için eşrefi mahlukat demiş allah.. ya da peygamber.. tam hatırlamıyorum.. çok zaman geçti üstünden.. yani tanrım sana ne diyebilirim ki.. insan biraz mütevazi olur.. tamam sen insan değilsin.. ama kibirli olduğun gerçeği de bi tarafta duruyor.. bununla yüzleşmek bize kalıyor.. ayrıca en şereflisi insan olan mahukatın geri kalanını nereye koyucaz allah bilir.. sen bilirsin.. zaten babam hep der bunu.. sen bilirsin deyince kavga olmaz.. fakat babalar her zaman haklı değildir.. karılı erkekli ilişkilerde mesela sen bilirsin demek temizinden bi trip atma şekli bi kavga sebebi olabilir pekala.. ya da en azından herşeyi bana bırakıyosun.. hiç plan yapmıyosun.. proje üretmiyosun.. argen zayıf gibi eleştirilerin gelmesi garanti.. "sen bilirsin" demek kadar "ben bilirim" demek de sorunlara gebe bi durum.. bi kendini beğenme bi nevi gubarma.. sen de ben de bilemiyosam.. en doğrusunu allah bilir.. ben de bunca insan tarafından bir bilen olarak kabul edilsem ben de kibirli olabilirim.. konuyu dağıttığımı sanmıştınız di mi.. yanıldınız.. bakın yine allah insan ve kibir eksenine getirdim paragrafı.. bakalım bi sonraki paragraf karşımıza neler çıkaracak..

geçenlerde bi televizyon aldım.. işin ilginci çok az televizyon izlerim.. ama şimdi verdiğim para boşa gitmesin diye izlemek zorunda kalıyorum.. hesapladım.. üç yıl beş ay izlersem kendini amorti ediyor.. karlı bir yatırım.. işin biraz daha ilginci bazen televizyonu açmadan izliyorum.. görüntü daha net oluyor öyle olunca.. hem kafa da şişirmiyor.. eğlendirirken düşündürüyor.. şahane bir şey.. allah bu aleti icat edenden razı olsun.. şimdi bazılarınız yine konuyu dağıttığımı düşünüyor olabilir.. tebikide yanılıyorlar.. hani insan için yaratılmışların en üstünü iddiası vardı ya.. allahım.. emin misin.. cevabını vermeden önce bana bir daha bak istersen.. ki ben ortalamanın üstünde sayılırım.. yani gurur duyduğun eserin bu.. hem de en şereflisi diyosun.. yapabildiğinin en iyisi bu mu.. bence istersen daha iyisini başarabilirsin.. sanırım tanrısal ironi böyle bir şey ve biz ironiyi düz anlamıyla kabul eden gerzekler sürüsüyüz.. şimdi sürü halinde bir sonraki paragrafa geçiyoruz..

hayatta her şeyin yolunda gittiği ve hiç bi şeyin yolunda gitmediği zamanlar oluyor.. dertli kederli zamanları bi tarafa bırakalım.. keşke bırakalım demekle bırakabilsek di mi.. neyse.. dertsiz tasasız her şeyin yolunda olduğu zamanlar ne kadar mutlu ya da huzurluyuz.. benim kendi evrensel düşünceme göre hiç.. hiç mutlu huzurlu değiliz.. bunun iki nedeni var.. ilki hayatın ipneliğini bilmemizden kaynaklı bu iş böyle devam etmez.. illaki bi bokluk çıkar tedirginliği.. ay çok güldük kesin çok ağlıycaz.. ikinci nedense daha saçma.. o kadar saçma ki ilkini yazarken ikinci sebebin ne olduğunu unuttum.. lan demincek aklımdaydı.. ne ara uçtu.. neyse iyi bi okur her şeyi yazardan beklemez.. ikinci sebebin ne olduğunu da siz bulun bakalım.. daha yazardım ama dikketlerim dağıldı.. sinir oldum.. şey gibi düşünün.. masalın geri kalanını siz yazın alıştırmaları olur ya ders kitaplarında.. he öle işte..

lan kırk yılda bişey yazayım diyorum.. onun da yarısını okurlara iteliyorum.. ben hakkatten çok tembelim.. bir ihtimal daha var.. bu yazı çizi işleri benden geçmiş.. galiba.. büyük ihtimalle..

allahım.. sana da biraz ayıp etmiş olabilirim.. ama biliyosun.. hep sevdiğimden şaka takılıyorum.. sevmesem takılmam.. :))




10 yorum:

fevkalade olağan dedi ki...

bunları yazarken gaipten bi ses "o cümlemde senden bahsetmiyodum" deseydi ne komik olur lan.. gülerdik..

Enteldantel! dedi ki...

Hee gülerdik böyle altımız ıpıslak olurdu ama çok gülerdik bence de bilom.

Bi de kendini, senden geçtiğine inandırarak vicdanını rahatlatıyorsun ama geçmemiş bilom. Söri, dost acı söyler.

nihavent renkler dedi ki...

dikkat ettim de üç noktaların hep iki nokta tasarruf ettiğin noktaları napıyosun? (bu arada bence de geçmemiş)

fevkalade olağan dedi ki...

haklısın bilom yeaa.. Ama hangü konuda haklı olduğunu söylemiycem.. Tereddütte kal.. Benim de bi eğlencem senle magara yapmak işte.. Ne içkim var ne kumarım..

Nihal vent.. Üç noktalardan tasarruf ettiğim noktaları tek noktaların yanına koyuyorum onlarda çift nokta oluyo.. Robinhood hesabı.. Zenginden al fakire ver şeysi..

brownian dedi ki...

Sevgili fevkalade olagan, huzursuzlugumuza ikinci sebep te su olsun:hersey yolunda ve kontol olatinda puruzsuz gidiyor olsa bile, senin de baska yazilarinda geveledigin ya da direkt dokundugun gibi "nereye gidiyor" bilinmezligi. Kisaca, 1-hayatin kotu surprizlerinde korkuyoruz
2-Hayatin surprizsizken bile bilinmezliginden korkuyoruz. Peki ya bu sekilde sessiz sedasiz yasar giderken evrende cok korkunc bir amaaca hizmet ediyorsak! Mesela biri iyi digeri kotu iki Tanri' dan kotu olani dogruluyorsak bu sekil hayatimizi surdurerek ve kotu Tanri giderek guc ve prestij kazaniyorsa, ve bu kotu Tanri....

fevkalade olağan dedi ki...

evet ben izlemiştim o diziyi.. Sonra adanın tıpasını çıkardılar.. Öle garip şeyler falan.. Ama anladım demek istediğini.. Anlamaya çalıştığımız fakat asla anlayamayacağımız bir bilinmezin verdği huzursuzluk.. Haklısın var öyle bir şey.. Misal o diziden de bi bok anlamanıştım..

arabulucu dedi ki...

ortaya dağınıkmış.. sen dağıt, toplayan var nasılsa di mi..hep totoşunu ben topluyorum zaten.. farkında mısınız sayın fevkalade fuşkitom..

fevkalade olağan dedi ki...

bi de şu biriken bulaşıkları da yıkasan nasıl sevaplar kazanıcan kim bilir..

arabulucu dedi ki...

nigar kalfayı alalim haftada 2 gün paşam, hiç dinlemiyosun beni..

fevkalade olağan dedi ki...

aslanım de bana..