Perşembe, Şubat 16

tesadüf bu ya..

Geçen gün bankada oktayla karşılaştım.. o beni hatırlamasa yemin ederim benim onu tanıyacağım yoktu.. nasıl hatırlayabilirim.. ilkokuldan beri görmedim.. çok değişmiş.. ama gözleri aynı.. aynı felfecir bakışlar.. çocukken yediğimiz içtiğimiz ayrı gitmezdi.. gel desem gelir öl desem ölürdü.. en çok onunla konuşurdum.. geçmiş gün.. hatırlamadığım bi sebepten ayrı düştük.. bir daha da ne gördüm ne de haber aldım..

Bankadan çıkıp hemen yandaki kafeye oturduk.. sigara ikram ettim.. geri çevirdi.. önceden içermiş.. tam on sene içip bırakmış.. bir daha ağzına sürmemiş.. ee.. Dedim.. anlat bakalım.. anlatmaya başladı.. kaptan olmuş.. yıllarca kuru sulu türlü çeşit yük ve yolcu gemilerinde çalışmış.. gitmediği görmediği memleket kalmamış.. moğolistanda ava çıkmış.. zanzibarda dalış yapmış.. Chicago müzikalini Chicagoda izlemiş.. anlattı da anlattı.. cüzdanındaki bi foftoğrağı gösterip karım dedi.. sandra bullockun speed te oynadığı halinin tıpkısı bir hatun.. bilmemnere orkestrasında keman çalıyormuş.. yedi sene önce bir otobüste tanışıp bir vapurda ilanı aşk edip bir uçakta dünya evine girmişler.. toplu taşımadan yana yüzü gülen bir çift insan.. bir de kızları olmuş.. bir görsem öyle sevimliymiş ki.. gözleri aynı annesiymiş.. babasından bir tek inatçılığını almışmış.. kızının fotoğrafını da gösterdi.. adam hazırlıklı gelmişti.. belgesiz tek laf etmiyordu..

Sohbet iyiydi hoştu fakat benim hemen eve gitmem gerekiyordu.. kaçanın anası ağlamaz.. yarım ağızla oktayı da davet ettim.. şans bu ya.. adamın bütün öğleden sonrası boşmuş.. o da yapacak bir şeyler arıyormuş.. zaten bi kaç günlüğüne gelmiş.. avşadaki bağ evine dönecekmiş.. altı ay gemide altı ay da avşadaki bu evde yaşıyormuş.. mutlaka ziyaretine gitmeliymişim.. hem teknesiyle balığa çıkarmışız.. öyle çok büyük bir şey değilmiş ama ayağını sudan kesiyormuş işte.. gitmezsem çok darılırmış..

Birlikte kalktık.. arabası hemen şurdaki otoparktaymış.. yürüdük.. aynı boyda olmamıza rağmen benden daha uzun durduğu yetmezmiş gibi aynı yaşta olmamıza rağmen benden daha genç duruyordu.. ne yalan söyleyeyim.. bu duruşuyla sinirimi bozuyordu.. arabasına bindiğimizde kıskançlığım bir kat daha arttı.. bir ford mustang.. kontağı çevirdiğinde fesatlıktan tansiyonum düştü.. gözlerim karardı..

Oktay anlatmaya devam ediyordu.. gemide okumak için bol bol vakti oluyormuş.. sonraları kendisi de yazmaya başlamış.. ilk öykü kitabı iki yıl önce basılmış.. hayret nasıl duymazmışım.. halbuki eleştirilerde adı umut vaat eden genç yazarlar arasında anılıyormuş.. sözünü yol tarifiyle kestim.. buradan sola döneceksin..

Yolculuk bitti.. ama oktayın pek de öz olmayan geçmişi bitmedi.. fotoğrafçılığa da ilgisi varmış.. haliyle o kadar farklı coğrafya görünce fotoğraf çekmeden olmazmış.. zamanla on binerce fotoğraflık bir albümü olmuş.. ne içersin.. çay alıyım.. şekersiz lütfen.. çaylarımız hazır.. albüm demişken.. koleksiyonerliğe de merak salmış.. yatak odasının bir duvarı eski yeni yerli yabancı kibrit kutularıyla kaplıymış.. bütün Sadri alışık filmlerini bir araya getirmeyi başarmış.. haftada bir maaile oturup bi tanesini izlemeden rahat edemezlermiş.. kızlarının adı müjganmış.. bi oğulları olursa adını Sadri koyacaklarmış.. bir çay daha.. hayır teşekkürler.. ziyaretin kısa olanı makbulmüş.. sonra gene gelirmiş.. yıllar sonra birbirimizi bulmuşuz ya.. bir daha bırakmazmışız.. hadi görüşürüzmüş.. kendime çok iyi bakacakmışım.. ben ona lazımmışım.. bütün gücümü toplayıp gülümsedim.. tabi tabi.. mutlaka.. inşallah.. öyle ya.. hayhaylar eşliğinde misafirimin ardından kapıyı kapattım..

Sefil hayatımla baş baş başaydım.. oktayın yanında küçülmüş.. çocukluğuma geri dönmüştüm.. sanırım söylemeyi unuttum.. Oktay benim çocukluktaki hayali arkadaşım.. yediğimiz içtiğimiz ayrı gitmezdi.. gel desem gelir öl desem ölürdü.. geçmiş gün.. hatırlamadığım bi sebepten ayrı düştük.. giderken hayallerimi de çalmış alçak.. bir daha görmesem iyiydi..

16 yorum:

Ateş Böceği dedi ki...

Hayali arkadaşlar fazlasıyla can sıkıcıdır. Ben çocukken hepsini öldürdüm, çocukken işlenen cinayetler pek önemli değildir değil mi?

hı bir de senin hayali arkadaş baya baya artiz miş ..Benim hayali arkadaşım bile ameleydi yani.. çok saçma :)

Adsız dedi ki...

Niye ihtiyaç duydun ki hayali arkadaşa.Gerçekleri yok muydu?Düşündüm düşündüm insan neden ihtiyaç duyar, vallahi bulamadım azizim?

Must. dedi ki...

"Bu Oktay ne gıcık adammış" diyordum tam. Neyseki hayalmiş (:

Adsız dedi ki...

sebastiangiller...

Godsyndrome dedi ki...

Sevgili Oktay,
İyi ki gerçek değilsin gerçek olsaydın sandrabuldog'un bilmem hangi filmindeki bi kadınla evlenip sonra da gaptan ayağına 6 ay eve uğramazsan o kadın seni aldatırdı.Kibrit kutusu koleksiyonundan artan kibritlerle Müjgan bağ evini bi güzel yakar evle birlikte mustang de gürültüye giderdi.Ayrıca zaten upuzun olan bi adamdan uzun görünmek de hoş değil onu da söyleyim.
Fevkalede olağan, oktaydan daha kıyak bi adam bence.

phoebe dedi ki...

benimkinin adı da Saygın'dı. Ama çok küfrederdi, ingilizce küfürleri oturdukları apartmanın (yan apartmanımız) duvarlarına kazır, kapıcıya bubi tuzakları kurardık.
neyse ki senin Oktay sana böyle kötü örnek olmamış, ben de okurken içten içe kesin adam birazdan her şeyin yalan olduğunu ya da aslında erkeklerden hoşlandığını ve içinde fırtınalar koptuğunu itiraf eder diye bekliyordum.

wimparella dedi ki...

kıskançlığı bu kadarı pehh şimdi de adamı hayali yaptı.

kayışkayışkayış kayıştıığtyollaa dedi ki...

benim -değil ama- bi akkadaşımın da evde hayali kedisi, okul baççesinde de hayali bi ağac akkadaşı vardı.. Bizim kuşak ne acayipmiş yeaa, hepimiz şizofrenik çocukluklar yaşamışız da nen var evladım diyenimiz olmamış..

thejokeisonyoubitch dedi ki...

aydentifikeysinin dibine vurmak bu olsa gerek. oldu, cok mersi, tamaam...

achmed dedi ki...

muazzamteşem,fevkiharika..yazı pek sarmadı aslında ama geçmiş performanslarının yüzü suyu hürmetine sonuna dek okudum..veee en son 6. his filminde aldığım surpriz sonun tadına vardım..yalnız şikayet neyin etsem intihal ayağına alıverirler bloğunu altından haberin olsun:)

La Loba dedi ki...

Senin yine bir taneymiş. Yakın bir arkadaşımın 6 taneydi hayali kankaları. Ne güzel yalnız büyümemiş derim her zaman. Benim hiç olmadı, kıskanırım.

Ama ne yalan söyleyeyim Oktay'a sıkı saydırdım affola.

penelope dedi ki...

woouuw..memlekettin normın beytss lerle dolu olmasına korkmalı mıyım ?...

annebakblogyazdım dedi ki...

benim de oldu. işin kötüsü kaynımda da var. oluyo öyle, üzülme.

yoldy35 dedi ki...

Yazılarınızı gityat.com ' da paylaşabilir, sitenizi tanıtabilir ve kendi kanalınızı kurabilirsiniz. Sizi de aramızda görmek bizi çok mutlu eder.

penelope dedi ki...

bi de böyle sevdiğin yazarlar var.okursun yorum köşesine üç beş kelam yazarsın sana tarkanın fanları muamelesi yapar bi geri dönüp bi laf etmezler.muhtemelen sen de benım hayal arkadaşımsın.var değilsin .hayır cevap versen nooolucaksa benımkı de laf.ama içimden böyle bi düşünce geçiyorken söylemesem olmazdı.8 ay sonra bakarım içim kabarırsa bişi daha yazarım ...hepimiz manyağız bu da bi gerçek..

fevkalade olağan dedi ki...

bazı tür yazıların altında yorumlara cevap vermek içimden gelmiyor.. Bu da o türden bi tane.. Şayet bunu kendini beğenmişlik olarak değerlendiriyorsanız bu beni üzer.. Böyle düiünmenizi istemem.. Ha ben gayet kendini beğenen bi herifim ama siz yine de böyle düşünmeyin..