Pazartesi, Mayıs 28

Malihülya - son


‘Bu şehir her şeyden önce hayaller üzerine kurulmuştur.’

Temizlik sevdalısı kung-fu’cu biçilmiş kaftanın çizdiği kutsallarla bezeli rotayı harfiyen izledim. Hızlanan kalp ritmimden Sanrı Sokak’a girdiğimi anladım. Arabamı park ettim. Yağmur tamamen kesilmişti. Yürüyerek düş apartmanını aramaya başladım. Gözüme çarpan bakkala girip onun sevdiği yumuşak şekerlerden aldım. Bakkaldan apartmanın yerini öğrendim. Elimle koymuş gibi buldum. Tam onun oturacağı türden bir binaydı. Yüksek tavanlar ve geniş pencereler. Açık olan dış kapıdan girdim. Merdivenleri çifter çifter çıkarak dördüncü kata ulaştım. Kapısında 11 yazan dairenin önüne geldiğimde astım hastası güreşken bir boğa kadar soluk soluğaydım.  Nefesimi düzenlemek ve cesaretimi toplamak için biraz bekledim. Zile bastım. Çilekeş bir kanarya çığlık attı. Çok geçmeden kapı açıldı. Bakışlarımı yüz hizasından bel hizasına kaydırdım. Yaş tahmin etmekte çok kötüyümdür. Karşımda sidikli ya da sümüklü olarak tanımlanabilecek bir yaşta olduğunu sandığım ufak bir çocuk vardı. Fal taşı ebatlarında açılmış şaşkın gözlerimden ürkmüş olacak ki, bir süre hiçbir şey söylemeden bakıştık. ‘Anneaa. Biri geldi.’ Kapı biraz daha aralandı. Çocuğunun beslenme çantasına haşlanmış yumurta koyan tipli bir kadın;

— Kime baktıydınız?
— Şey… Ben... Sanrı Sokak. Düş apartmanı. Daire 11’i arıyorum.
— Evet burası.
— Hülya… Hülya hanım? Hülya hamın burada oturmuyor mu?.
— Yok burada Hülya hanım mülya hanım.
— Bana bu adresi vermişti de… Bi yanlış anl…

Sözüm kapanan kapı tarafından kabaca kesildi. Çelik kapının metalik sesi apartman boşluğunda defalarca yankılandı. Orada ne kadar bekledim bilmiyorum. Işıklar söndü. Ya da gözlerim karardı. Yumuşak şeker kayboldu. Kapı kayboldu. Bina kayboldu. Şehir kayboldu. Ben kayboldum.

Gözlerimi açtım. Odamdayım. Yatağımın üzerinde oturuyor ve elimdeki telefona bakıyorum. Orhan Gencebay çalıyor;

Ya yolu kaybettim ya ben kayboldum.
Ne olur bir yerden karşıma çıksan?
Tepeden tırnağa sırsıklam oldum.
İçim ürperiyor ya evde yoksan!

Ama bu? Bu nasıl olur? Gencebay’ı susturup son aranan numaralara bakıyorum. Adı listede yok. Hızlıca ezberimdeki numarayı tuşluyorum. Ara… Mekanik sesli kadın kötü haberi kulağıma fısıldıyor.

— Aradığınız numara kullanılmamaktadır.



devam etmeyecek..

5 yorum:

Adsız dedi ki...

oktay'dan da betermiş..

Adsız dedi ki...

yeni bişiler yazsana,seni okumak çok keyifli..

saygılarımla,

Adsız dedi ki...

yukarıdaki iki adsız da bu adsız..

Adsız dedi ki...

yukarıdaki iki adsız da bu adsız..

Adsız dedi ki...

koca yazı yedin,bi yazı yazmadan..